BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Satıcı mı, danışman mı?

Satıcı mı, danışman mı?

Gençliğimde, üniversite harçlığımı çıkartmak için satıcılık yaptığımdan bahsettiğimi zannediyorum.



Gençliğimde, üniversite harçlığımı çıkartmak için satıcılık yaptığımdan bahsettiğimi zannediyorum. Ayrıca esnaf çocuğu olmam dolayısıyla da satış işine hafiften aşinalığım vardır. O günlerde satış deyince, ağzı bol laf yapan, açıkgöz, hatta cingöz adamlar akla gelirdi. Şehir hatları vapurlarındaki o muhteşem satıcılar, dar sokaklarda kaçak mal getirmiş turist pozunda yüzde yüz naylon olduğuna garanti vererek gömlek satan ustalar artık yok. Niye? İşte bu “Niye?” sorusunun cevabı, son yıllarda iş dünyasının yaşadığı hızlandırılmış değişimin “açıkgöz satıcı, enayi müşteri” senaryolarına son vermesidir. Artık satıcılar, ya da satışla görevli şirket elemanları, müşteri odaklı pazarlama ve üretim politikalarıyla desteklenmek ve müşterilere zoraki mal satmak değil onlara danışmanlık yapmak zorundadırlar. Aksi takdirde müşteriyi elde tutmak hayaldir. Satışla ilgili bir seminerde danışman satıcı konusunu tartışırken bir arkadaş şahane bir örnekle konuya katkıda bulundu. İşte size hayatın içinden bir danışman satıcılık örneği. Firmanın çalışma konusu çelik kapı. Bir müşteriye ölçü almaya gidiyorlar. Değiştirilmek istenen kapı, eski fakat bir sanat şaheseri. Müşteriye şöyle söylüyorlar “Efendim bu kapıya kıymayın. İyi bir elden geçirseniz, boyatsanız ve bir kilit takviyesi yaptırsanız bu kapı size daha uzun yıllar hizmet eder ve bu sanat eseri sonraki nesillere aktarılmış olur.” Müşteri “Teşekkür ederim, konuyu bu yönüyle düşünmemiştim. Dediğiniz gibi yapayım” diyor. Dostça ayrılıyorlar. İki yıl sonra aynı müşteri yeni yaptırdığı bir bina için 10 tane kapının siparişini “danışman satıcısına” veriyor. Danışman satıcılarınız bol olsun. İyi haftalar.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT