BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Mahallede rekabet

Mahallede rekabet

Küçük marketlerin yeniden yapılanıp daha rekabetçi olarak ortaya çıkmaları, hipermarketlerin şehirlerin iç mahallelerine girme planlarını zora soktu. Hipermarketlerin mahallelerde açtıkları şubeler, küçüklerin rekabeti yüzünden ya kapanıyor, ya da kârsız çalışıyor.



Her biri büyük bir holding girişimi olan dev hipermarketlerin son yıllarda kaydettiği hızlı gelişme karşısında yokolacakları sanılan küçük sermayeli perakendeciler, karşı atağa geçtiler. Hipermarketlerin pazara getirdikleri yeniliklerden ders alarak ürün çeşitlerini artıran, sunum ortamlarını modernleştiren ve müşteri ilişkilerini düzelten küçük marketler, büyüklerin iç mahallelere girme planlarını zora soktu. Tüketiciye küçükler yakın Küçüklerin yeniden yapılanarak daha rekabetçi olarak ortaya çıkmaları yüzünden büyüklerin şehrin iç mahallelerinde açtıkları şubeler ya kapanıyor, ya da karsız çalışıyor. Büyük perakende zincirlerinin şehrin iç kesimlerinde değişik adlarla açtıkları marketlerin başarısızlığını tüketiciyle ilişki kuramamalarına bağlayan Adıgüzel Marketleri Yönetim Kurulu Başkanı Adıgüzel Kaya, “Türk insanı birebir ilişkiye çok önem verir. Büyüklerle tüketici arasında bir yabancılaşma olduğunu düşünüyorum. Halbuki biz 30 yıldır burada esnafız ve birbirimizi tanıyoruz. Gelen müşteriyi bizzat kendinimiz karşılayıp uğurluyoruz. Bu da onun hoşuna gidiyor” dedi. Yaklaşık 900 milyarlık bir yatırımla Soğanlı Mahallesi’nin en büyük marketini açtıklarını anlatan Adıgüzel Kaya, gerek fiyat, gerekse ürün çeşidi ve kalitesiyle pek yakınlarındaki büyük zincir şubeleriyle başa baş rekabet edebildiklerini söyledi. Kaya, büyüklerin iç mahallelere de ulaşabilmek için internette açtıkları sanal marketlerin hedef kitlede internet kullanımı düşük olmasından dolayı istenilen sonucu vermediğini kaydetti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT