BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Buluşçuluk ve hayal gücü

Buluşçuluk ve hayal gücü

"Şirketleri yeni binyılda öne geçirecek ve rekabette fark oluşturacak unsur buluşçuluk ve hayal gücüdür" diyor ünlü strateji otoritesi Gary Hamel.



MESS (Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası). Gerçekten ilginç bir kuruluş. Türkiye' de çoğunluk harala-gürele içinde günlük koşuşturma ile meşgul iken MESS, farklı bir uğraş içerisinde. Bir kere kendi konumunu sorgulayarak, çözüm ortakları işveren ve işçilere katkı sağlama hedefini izliyor. Kavga yerine barış, problem yerine çözüm, tenkit yerine teklif getiren bir yapı. Ve işçi ile işveren arasındaki problemin mevcut pastayı bölüşmekte değil, bu pastayı büyütmekte olduğunu görüyor. Yani ülkemizin rekabet gücünün yükseltilmesine nasıl katkıda bulunurum derdinde. Buradan her kurum ve kuruluşun alacağı çok ders var. Son yayınladığı kitapla bunu bir kere daha gösterdi MESS. Bu hafta yazımızda işte bu kitaptan bahsedeceğiz: Ya devrimci olacaksınız ya da... İlk kitabı 'Geleceği Kazanmak' ile iş dünyasında büyük yankı uyandıran ünlü stratejist Gary Hamel birkaç ay önce çıkan ve buluşçuluğu konu alan yeni kitabı 'Devrimin Başına Geçin!' ile çok önemli strateji ipuçları veriyor. İçinde yaşadığımız büyük değişim çağında -ya da "Devrimin Başına Geçin"in yazarı Gary Hamel'ın deyişiyle devrim çağında- değişmeyen şeylerden biri de kuruluşların strateji belirleme ihtiyacıdır. Ne var ki yeni koşullarda kuruluşların karşı karşıya bulunduğu en büyük meydan okuma da budur. Strateji belirlemede etkin olmadığınızda diyor Gary Hamel, "Önce pazarlarınızı ve müşterilerinizi kapacaklar, sonra çalışanlarınızı kapacaklar, en sonunda da varlıklarınızı kapacaklardır, yeni devrimciler." Ya devrimci olacaksınız ya da önemsizleşip gideceksiniz! Dünyanın en ünlü strateji uzmanlarından biri olan Gary Hamel yönetim ve işletmecilik literatürüne bu kitabıyla yeni bir kavram katıyor: Devrimcilik. Yeni çağ hepimizden devrimci düşünce ve devrimci davranış talep ediyor. Devrimciliğin temel ilkesi ise geçmişten değil, geleceğe ilişkin hayallerimizden yola çıkarak düşünmek. Gary Hamel bu kitabıyla bize bir devrimcilik kılavuzu sunuyor. Devrimin Başına Geçin yeni bir bakış açısına ulaşmak, yeni çağı anlamak, ona uygun fikirler geliştirmek, sürekli buluşçuluğu sistemli kılmak ve aralıksız yenilenebilmek için gerçek bir başucu kitabı. Kararlılık kazanmak Kuruluşunuzun radikal buluşçuluğa dönük bir istidat edinmeye dört elle sarılmasını sağlamak için üç şeye inanmanız gerekir: ¥ Buluşçuluğu istidada dönüştürmek için yapılacak bir yatırımın muazzam getirisi olacaktır. ¥ Kuruluşunuzda uykuya yatmış hayal gücüne ve değerlendirilmemiş girişimci coşkuya dayalı bir zenginlik vardır. ¥ Buluşçuluğu sistem düzeyinde bir istidada dönüştürmek fiilen mümkündür. Her yerde devrimciler vardır En beklenmedik cinsten insanların yeni servetler edindiği Silikon Vadisi'nin verdiği derslere rağmen, çoğu şirkette ilk basamaktaki elemanların zenginlik sağlayan buluşların kaynağı olamayacağı yolunda bir önyargı hâlâ geçerli. En fazla 12 yıl resmi eğitim görmüş mavi yakalı işçilerin günün birinde kaliteyi iyileştirme sorumluluğu üstleneceğine 30 yıl önce çok az kişi inanırdı. Çok değil birkaç yıl içinde, "sıradan" elemanların iş konsepti buluşçuluğunun membaı olduğu anlayışı da herkesin kaliteden sorumlu olduğu önermesinden daha çarpıcı gelmeyecek insanlara. Bununla birlikte siz ve çalışma arkadaşlarınız şirketinizin her tarafında devrimciler bulunduğunu hemen şimdi kabul etmeye hazır olmadığınız sürece, yarışı ister istemez kaybedeceksiniz. Devrim çağında elitizme yer yoktur. İstanbul'da "CRM Rüzgarları" Esecek CRM Institute Turkey tarafından düzenlenecek organizasyonda "Müşteri İlişkileri Yönetimi" her yönüyle ele alınacak. CRM Institute Turkey, kurumların CRM' e (Müşteri İlişkileri Yönetimi) bakış açılarını netleştirmeyi ve CRM vizyonlarını genişletmeyi amaçladığı 'Yönetici Brifingleri' nden ilkini 24 Ocak 2001'de Swissotel'de gerçekleştiriyor. CRM konusunda dünyanın önde gelen kuruluşlarından Peppers & Rogers'ın Avrupa Direktörü Paul Lethbridge ve dünyanın önemli CRM uzmanlarını bir araya toplayan 'CRM Consortium'un başkanı, CRM Ltd. U.K.'nin kurucusu ve direktörü Tony Craddock gibi CRM alanında dünya çapında uzmanlar ile Türk iş dünyasının önde gelenleri 'CRM Rüzgarları' konferansında bilgi ve birikimlerini paylaşacaklar. KİTAP Köşesi Geleceği Kazanmak adlı bir önceki kitabıyla iş dünyasına "çekirdek yetkinlik" kavramını kazandıran ünlü yönetim düşünürü Gary Hamel, bu kitabıyla da "iş konsepti buluşçuluğu" kavramıyla bize ufuk açıcı bir yaklaşım sunuyor. İş konsepti buluşçuluğunu devrimci bir tarzda geliştirip uygulayan yeni ekonominin yeni şirketleri kadar eski ekonominin kır saçlı devrimcilerinin başarı öyküleriyle de bizi tanıştırıyor. Bir başucu eseri niteliğindeki kitabın özeti sayfamızda yer alıyor. MESS'e teşekkürler... Yeni Ekonomi A.T.Kearney Yönetim Danışmanlık A.Ş. Gn. Md. Yrd. M. Kürşat Aşardağ'ın konuk olduğu İş Dünyamız Programında bu hafta "Yeni Ekonomi" konusu tartışılacak. Bugün saat 12:05 - 13:00 arasında TGRT FM' de... Yeni yılda eğitim Kalbe Endeksli Yönetim (KEY) anlayışı çerçevesinde; 2000 yılı genel katılımlı seminerler başarıyla tamamlayan İDEM (İş Dünyamız Danışmanlık ve Eğitim Merkezi) 2001 yılına faaliyetlerini bir çoşku ve heyecanla sürdürüyor. Beş yıldızlı Radisson SAS Conference Centre & Airport Hotel'de gerçekleştirilecek seminerlerde; yeni yönetim trendleri yanında kişisel gelişimi sağlamaya yönelik konular ve iş dünyasının kafa yorduğu takım çalışması, liderlik, şirket kültürü, motivasyon ve benzeri alanlarda eğitimi sağlıyor. Her kademeden yöneticilerin ve tüm çalışanların rahatlıkla yararlanabileceği, uygulamaya yönelik bir anlatımın seçildiği seminerlerde; rahat ve eğlenceli bir ortamda bilgi paylaşımı sağlanıyor. Ocak - 2001 programı ¥ 03 Ocak Çarşamba Öğrenmeyi Öğrenmek Semineri ¥ 05 Ocak Cuma Değişim Yönetimi Semineri ¥ 09 Ocak Salı Şirket Kültürü Semineri ¥ 11 Ocak Perşembe Yeni Yönetim Semineri ¥ 16 Ocak Salı Liderlik Semineri ¥ 18 Ocak Perşembe Takım Çalışması Semineri ¥ 23 Ocak Salı Motivasyon Semineri ¥æ 25 Ocak Perşembe İletişim Semineri ¥ 29 Ocak Pazartesi Müşteri Semineri ¥ 31 Ocak Çarşamba Satış Semineri
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT