BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çok yemek

Çok yemek

Ankara'dan Bekir D. mektubunda özetle diyor ki: "24 yaşındayım. 175 cm boyunda, 57 kilo ağırlığındayım. Ne yersem yiyeyim, ne kadar fazla yesem de yaramıyor, kilo alamıyorum. Ne yapmalıyım? Sigara içiyorum ve bırakamıyorum."



Ankara'dan Bekir D. mektubunda özetle diyor ki: "24 yaşındayım. 175 cm boyunda, 57 kilo ağırlığındayım. Ne yersem yiyeyim, ne kadar fazla yesem de yaramıyor, kilo alamıyorum. Ne yapmalıyım? Sigara içiyorum ve bırakamıyorum." Kilo alabilmeniz için öncelikle sigarayı bırakmalısınız. Sigarayı bırakmak bir irade işi olup istendiği zaman halledilebilir. Kilo alabilmeniz için de aşağıda yazdığımız şeylere uymanız gereklidir. Öncelikle düzenli ve dengeli bir beslenme olmalıdır. * Sabah kahvaltısında reçelli, ballı, marmelatlı, tereyağlı ekmek, peynirli tost, tahin, pekmez veya gözleme bulunmalı ve biraz fazla yemeli. * Çorbalar koyu olmalı, unlu, terbiyeli hazırlanmalı. * Sütlü gıdalara ceviz, fındık, yumurta gibi şeyler eklenip enerji miktarı artırılmalı. * Gün aralarında kuru üzüm, erik, kayısı, fındık, fıstık, ceviz gibi şeyler yemeli. * Çay, kahve veya meyve suları bol şekerli içilmeli. * Tatlı gıdalara ağırlık vermeli. Akraba evliliği İzmir'den "Çaresiz" rumuzlu okuyucuya cevaptır: Yakın akraba evliliklerinde çocukların zayıf ve hastalıklı olabileceği bildirilmiştir. İrsî olarak geçen hastalıklar genellikle böyle evlilikte artmaktadır. Evlenmeden önce bu hastalıklardan var mı diye bazı testler yapılabilir. Bir fakülte hastanesinin genetik ve metabolizma bölümlerine başvurursanız yardımcı olabilirler. Ailede bir hastalık varsa bu oran yükselir. Ancak her akraba evliliğinde hastalık olacak diye birşey yoktur. Hamile kalındıktan sonra da testler ve tahliller ile bebeğin hasta olup olmadığı anlaşılır. Ultrason ile takipleri yapılır. Gerekirse amniosentez ile su alınıp tetkik edilir. Onun için fazla telâşlanmayın. Bir kadın doğum uzmanının takibine giriniz. Boy uzatmak için de, basketbol, voleybol, barfiks sporları faydalıdır. Omuzların genişlemesi, vücut kaslarının güçlenmesi için ağırlık çalışmalı. Boy uzama döneminde fazla ağırlıkla çalışmamalı. Spor yapılan salonlara giderseniz faydalı olur. Ayrıca beslenmenize dikkat etmelisiniz.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT