BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Su savaşı kızışıyor

Su savaşı kızışıyor

Sabancı Holding-Danone ortaklığının ardından Nestle de, SanSu ile ortaklık kurarak Türk su pazarına iddialı şekilde girdi.



Zengin doğal kaynakların bulunduğu Türkiye'de su pazarına uluslararası şirketlerin ilgisi giderek artıyor. Sabancı Holding ve Fransız Danone ortaklığıyla kurulan DanoneSa, bu pazardaki yatırımlarını sürdürürken, dünya gıda devlerinden Nestle'nin su kolu Perrier Vittel de SanSu ile ortaklık kurarak Türkiye su pazarına girdi. İştahlarını kabarttı Su pazarının büyüklüğü, uluslararası kuruluşların iştahını artırıyor. Türkiye'de bu yıl 3 milyar 320 milyon litre ambalajlı su tüketilirken, bunun yüzde 59'luk kısmını damacana, yüzde 18'lik kısmını pet şişeler oluşturdu. 2001 yılında ise ambalajlı su tüketiminin 3 milyar 925 milyon litreye çıkması, damacananın payının da yüzde 75 olması bekleniyor. Ambalajlı su tüketiminin mali büyüklüğünün 500 milyon dolara (340 trilyon lira) ulaştığı tahmin ediliyor. DanoneSa Ankara'da Geçtiğimiz günlerde 19 litrelik Flora damacana suyu piyasaya sunan DanoneSa'nın Genel Müdürü Adnan Erem, "Türkiye'nin susuzluğunu gidermeye talibiz" dedi. Damacana işine tüketicinin ilgisinin çok yüksek olduğunu belirten Erem, "DanoneSa'nın 2 yıllık kısa dönemdeki hedefi damacanada ana oyunculardan biri olmak" şeklinde konuştu. Bu işe bazı yeniliklerle girdiklerini ifade eden Erem, 444 0 744 No'lu Flora Alo Su Sipariş hattının hizmet verdiğini, önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde Ankara'da da servise başlayacağını kaydetti. İnternetten satış başlıyor 2001 yılının 6. ayında internet üzerinden sipariş hizmetinin başlayacağını belirten DanoneSa'nın Genel Müdürü Adnan Erem, şunları söyledi: "Su işine ilk olarak Hayat'la başladık. Geçen sene Akmina ile maden suyu işine girdik. Flora Pet'e girişteki amacımız ise aslında damacana servisini çıkarmaktı. Damacana bizim 1.5-2 yıllık bir projemiz. Burada tüketicinin ekonomisine bakıyoruz. Damacana işinde yeniyiz. Ancak 2 yıllık kısa dönemde ana oyunculardan biri olmayı hedefliyoruz. Pet su pazarında şu anda 86 firma mücadele ediyor. Bir 80 tane de bakanlıktan ruhsat almayı bekliyor. KDV listesinde su temel ihtiyaç olarak görülmüyor. Temel gıdaya yüzde 8, suya yüzde 17 KDV var. Vergi kaçağını azaltmak için en azından KDV oranları düşürülebilir. Şu anda sektörde düzenli çalışanlar böyle bir haksız rekabetle karşı karşıyalar."
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT