BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Küçükler büyüklere fark attı

Küçükler büyüklere fark attı

Kolay kullanımı ve ekonomik yakıt özellikleri ile tüketicilerin genelde bayanların ve gençlerin ilgi odağı olan küçük sınıf otomobiller, 2000 yılında satışlarını yüzde 40 oranında artırdı.



Dünya otomotiv sektöründe çok önemli bir yere sahip olan küçük sınıf otomobiller, Türkiye'de de geçtiğimiz yıl içinde satışlarını artırdı. Otomotiv sektöründe çok yönlü kullanıma sahip araçlar kadar hızlı büyüyen bir sınıf da, küçük ebatlı otomobiller segmenti oldu. Türkiye'deki üretici firmalar arasında hiç bir üretim bandında yer almayan küçük sınıf otomobiller, tamamen ithal ediliyor. İthal otomobiller arasında yüzde 40 satış rakamına sahip küçük sınıf otomobil satışlarının önümüzdeki yıl daha da artması bekleniyor. Küçük sınıf otomobiller, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de artan trafik ve hava kirliliği sorununun çözüm kaynağı olarak görülüyor. Motor büyüklükleri ve güçleri ne olursa olsun, piyasada yerini hızla sağlamlaştıran küçük sınıf otomobillerin en büyük tercih nedeni kolay park edilebilir olmaları. Özellikle bayanların ve gençlerin rağbet ettiği küçük araçlar, yakıt ekonomileri ve çevre dostu olmaları ile dikkat çekiyor. Renault Türkiye'de Twingo otomobillerini arttırma çalışmalarına devam ederek 2000 yılının ilk 11 ayında 297 adet Twingo satışı gerçekleştirdi. 2000'de Clio'nun ithal versiyonu 11 bin 620 adet, Ford Fiesta 4 bin 79 adet, Nissan Micra 116 adet, Opel Corsa 7 bin 118 adet, Suzuki Marutti bin 39 adet, Hyundai Atos ise 187 adet sattı.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT