BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Başarı için şirket kültürü

Başarı için şirket kültürü

Şirketlerin başarı yolculuğunda mutlaka, sağlam bir kültür oluşturmaları ve buna sımsıkı sarılarak hareket etmeleri gerekiyor.



Şirket Kültürü' nün unsurları misyon (varlık sebebi), vizyon (gelecekte varılmak istenen hedef), strateji (seçilen farklı ve sıradışı yöntem) ve temel değerler (etik dahil olmak üzere titizlikle korunan ve kâr, verimlilik gibi kavramlarla açıklanamayan değerler) olarak biliniyor. Bu çerçevede başarıya giden yolda önemi vurgulanması gereken noktaları kısaca şöyle sıralayabiliriz: Şirket, alanında en iyi olma hedefini açıkça belirlemeli ve yaygın biçimde benimsemeli; müşteriye yönelik ve duyarlı olmak şirketin tüm fonksiyonlarına hakim olmalı, katma değeri olmayan faaliyetlerden uzak durulmalıdır; ayrıntılarda fark oluşturarak her aşamada rekabet avantajını sağlama yönünde çaba harcanmalıdır; çalışanlar titizlikle seçilmeli, onların motivasyonu ile yakından ve sürekli ilgilenilmeli ve potansiyellerinden sonuna kadar yararlanılmalıdır; çekirdek yetenekler dikkatle belirlenip sapmalara izin verilmemelidir; pazar son derece geniş biçimde değerlendirilmeli, özellikle elektronik ticaret konusuna önem verilmelidir; kararlı ve katılımcı, seven ve sevilen lider anlayışını benimseyip, liderliğin şirket içinde yaygınlaştırılması ayrıca ve önemle izlenmelidir; müşteriye ve teknolojiye odaklı sürekli yenilik esas olarak benimsenmeli, hiçbir farklı düşünce yok sayılmamalıdır; temel yetenekler dışındaki etkinlikler için dış kaynaklara yönelinmelidir. Pratik topluluklar Şirket kültürü söz konusu olduğunda gözden kaçırılmaması gereken çok önemli bir olgu pratik topluluklardır. Nedir bunlar? Büyük kuruluşlarda (meselâ holdinglerde) kendiliğinden oluşan, biraz kurallarla başı dertte, sıradışı, gönüllü profesyoneller grubu. Bunlar, şirket organizasyon şemalarında görünmeyen ama onların hepsinden daha hızlı ve başarılı sonuçlar üreten gruplardır. Yapıları ve çalışma yöntemleriyle biraz rahatsızlık verici görünebilirler ama, kendi kendilerine motive olduklarından, gönüllü olarak benimsedikleri projeleri hızla sonuçlandırdıkları görülür. Herbiri, şirket yönetimince resmen tanınan görevlerinin dışında, pratik topluluklarında da birer görev üstlenmişlerdir. Yöneticiler yönetmeye kalktıklarında, pratik toplulukların tez zamanda dağıldıklarını görürler. Onlara ancak yardımcı olmak doğrudur ve bu yardım; onların varlığını ve taşıdıkları önemi kabul etmek, ihtiyaç duydukları kaynağı esirgememek, onlara gübre vermek ama asla sürmemek biçiminde olmalıdır. Oluşumu ister istemez hiyerarşik bir sürecin tamamlanmasını gerektiren yönetim kararları; yeterince hevesli katılımı sağlamak kolay olmadığı için, hem "vay canına" dedirtecek farklılığı ve sıradışılığı taşımak hem de hızla hayata geçirilebilmek bakımından şanssız durumdadırlar. O halde başarının farklı olmaya sıkı sıkıya bağlı olduğu günümüz iş dünyasında pratik topluluklara dikkat! İDEM 2001'e hızlı başladı Yönetici ve çalışanların bilgi ve becerilerini artırma yönünde yapılacak yatırımın önemine inanan, değerli çözüm ortağı şirketlerin katılımıyla İDEM, 2001 yılına hızlı bir giriş yaptı. 3 Ocak' taki 'Öğrenmeyi Öğrenmek' seminerinde Fahri Kuz Optik, Öz Özler Deri Ltd. Şti., Güryıldız Tekstil A.Ş, İHA, Anlantis Ltd. Şti., İSBAŞ A.Ş şirketleri vardı ve iş dünyasında gerçekleşen hızlı değişime ayak uydurabilmek için öğrenmenin önemi, gerektiğinde hızla unutabilmek, çağımızın en önemli sermayesinin bilgi olduğu ve benzeri konular konuşuldu. 5 Ocak' taki 'Değişim Yönetimi' nde ise Özgür 2000 İth. ve İhr. Elek. San. Tic., Grensan Matbaa Hizmetleri, Sarı Ayakkabı Tekstil, Teknobil A.Ş, İhlas Net, Durakoğlu Saat San. Ltd. Şti., Diltem Ltd. Şti. gibi kuruluşlar katılımcı olarak bulundular ve seminerde; tek 'değişmeyen' şeyin 'değişim' olduğu günümüz iş dünyasında değişimi başarıyla yönetmenin nasıl sağlanabileceği üzerinde duruldu. Şirketlerimizin vizyonlarını gerçekleştirme yolculuğunda onlara çözüm ortağı olma amacındaki İDEM seminerleri büyük beğeni ve ilgiyle izlendi. Arzu edildiği takdirde şirketlere özel (in-house) seminerler de sunan İDEM'in genel katılıma açık seminerlerine ilgi artarak devam ediyor. İstanbul'un seçkin beş yıldızlı tesislerinden, Radisson SAS Conference Center' da gerçekleşen seminerler dizisinde önümüzdeki hafta Salı günü (09 Ocak) 'Şirket Kültürü' ve Perşembe günü (11 Ocak) da 'Yeni Yönetim' seminerleri yapılacak. Bir fırsat daha... İDEM Danışmanlık ve Eğitim Merkezi ayrıca; vizyoner, öğrenmeye ve değişime açık şirketlerimize eğitim desteği sağlamak amacıyla; şirket sahip ve genel müdürlerine Ocak ayı programından bir seminere bir defaya mahsus olmak üzere ücretsiz katılım imkânı da sağlıyor. Bilgi için 0 212 454 35 35, Akın Öner Gülce. İletişimin sırları İletişim alanında faaliyet gösteren TELECITY'den Ahmet Yılmaztürk haftanın konuğu olarak başarı sırlarını İş Dünyamız programında Yönetim Danışmanı Dr. Resul İzmirli'ye açıklayacak. Bugün saat 12:05 - 13:00 arasında TGRT FM' de... İş Dünyamız Sayfası İDEM Ltd. Şti Medya Hizmetleri tarafından hazırlanmaktadır. Teklif ve katkılarınız için: Türkiye İş Dünyamız Sayfası, 29 Ekim Cad. No: 23 34530 Yenibosna / İstanbul Tel: (212) 454 35 35 Fax: (212) 454 38 24 e -mail: bilgi@idem.com.tr AJANDA ¥ 09 Ocak, Şirket Kültürü, İDEM, 0 (212) 454 35 35 ¥ 09-10 Ocak, Sunuş Tekniği, PDR, 0 (212) 282 12 14 ¥ 11 Ocak, Yeni Yönetim, İDEM, 0 (212) 454 35 35 ¥ 12-13 Ocak, Dış Ticaret Uygulamaları, Maestro, 0 (212) 231 36 39 ¥ 12-13 Ocak, Rekabetçi Satınalma, Yönbiltek, 0 (212) 288 48 70 KİTAP Köşesi Şirket Kültürü Herkes yönetici olabilir. Ama başarılı yönetici, hiçbir şirket tüzük ve yönetmeliğinde yazılı olmayan kuralları kapsayan "şirket kültürü" nü bilen ve kullanabilen kişidir. Toplantılar, yazışmalar, telefon görüşmeleri, emir-komuta zinciri, uyuşmazlıklar, iş yemekleri, kılık kıyafet... A'dan Z'ye bütün bilmeniz gerekenler. Sorunlar ve çözümleri. Şirket kültürünü pek çok yönüyle irdeleyen bu kitap, size başarı yollarını açacaktır.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT