BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye 2000’de Renault dedi

Türkiye 2000’de Renault dedi

2000 yılında toplam sadece otomobil olarak 105 bin 157 adet satan Renault, yüzde 23'lük pazar payı ile geçtiğimiz yılın en çok araç satan firması sıfatıyla lider oldu.



İSTANBUL - 2000 yılında toplam sadece otomobil olarak 105 bin 157 adet satan Renault, yüzde 23'lük pazar payı ile geçtiğimiz yılın en çok araç satan firması sıfatıyla lider oldu. 1998 ve 1999 yıllarını da pazar lideri olarak kapatan Renault, 2000 yılında da en yakın rakibinden 16 bin 271 adet daha fazla otomobil satışı gerçekleştirdi. Renault'nun pazar payı ise en yakın rakibinden yüzde 3.5 daha yüksek. Ticari araçlar dahil edildiğinde ise Renault'nun 2000 yılı toplam satışları 115 bin 404 adet olarak gerçekleşti. Krizin etkisi 2000 yılına hızlı bir giriş yapan otomotiv sektörü, Kasım ayı sonunda piyasada yaşanan ekonomik krizden oldukça olumsuz yönde etkilendi ve üretici firmalar zor durumda kaldılar. Ekonomik kriz en fazla satış yapılması beklenen Aralık ayındaki satış rakamlarının düşük seviyelerde gerçekleşmesine de neden oldu. Hızlı bir gelişme gösteren ve 500 binler seviyesinde tamamlanması planlanan pazarda yaşanan kriz dolayısıyla 30-40 bin adetlik bir kayıp yaşandı ve toplam pazarda 456 bin 356 adetlik bir satış rakamı elde edildi. Clio birinci Bu şartlar altında bitirilen 2000 yılında; Renault'nun ürettiği yerli araçlarda Clio Symbol 28 bin 964 adet, Megane 24 bin 527 adet, Megane Wagon 27 bin 288 adet, Renault 19 13 bin 108 adet, Toros 2 bin 559 adet ve Renault 9'da 56 adet satıldı. İthal sınıfta ise Twingo 300 adet, Clio 12 bin 596 adet, Megane 5 bin 139 adet, Laguna 5 bin 348 adet, Safrane 79 adet, Kangoo Pampa 9 bin 720 adet satıldı. Renault'nun toplam ticari araç satışı ise 10 bin 247 adet olarak gerçekleşti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT