Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

ABD ile ortak üretim yerli yolcu uçağı için ilk adım

ABD ile ortak üretim yerli yolcu uçağı için ilk adım

Ekonomi Haberleri

Ali Babacan, orta menzilli bölgesel jet üretiminde ABD'li bir şirketle ortaklık konusunda anlaştıklarını söyledi.

Türkiye'nin 1930'lu yıllarda adım attığı ancak çeşitli sebeplerden dolayı uzun ömürlü olamadığı 'yerli uçak' serüveni yeniden başlıyor. Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, jet yolcu uçağı üretmek maksadıyla bir ABD'li şirketle anlaştıklarını, yakın bir zamanda kolları sıvayacaklarını söyledi. ABD'deki Türk Yatırım Haftası etkinlikleri çerçevesinde bir hafta süren temasları hakkında bilgi veren Babacan, 2023 hedefleri yolunda atılması gereken adımları da anlattı. ABD gezisi kapsamında Boeing'in Seattle'daki uçak yapım tesislerini ziyaret ettiğini dile getiren Babacan, Türkiye'nin artık kendi uçağını üretmesi gerektiğini şu sözlerle ifade etti: "Orta menzilli bölgesel jet üretmek istiyoruz. Bir şirket ile yakın bir zamanda ortaklık kurup yola çıkacağız. Sıfırdan kendimiz gerçekleştirmektense mevcut hazır bir platformu ele almak gibi bir stratejik planı ele aldık. 4 alternatif firma var. Biz Türkiye'de bizim mühendislerimizin çalışmasını ve kendi gözümüzün önünde olmasını istiyoruz. Boeing ziyaretinde de bu gündeme geldi, konuştuk. Onlarda, bizim üretmek istediğimiz orta menzilli jet konusunda, ileride bir rekabetin gelmesi beklentisi var." "Son dönemlerde ABD'nin her bölgesiyle olan ilişkilerin geliştirilmesine yönelik stratejik bir yaklaşımımız var" diyen Babacan, yatırım ortamının iyileştirilmesi için bir ya da iki paketi Meclis gündemine getireceklerini belirtti. Babacan, "Hükümet ile iş dünyasının beraber hareket ediyor olması Türkiye için ayrıca bir değer, onlar da bu birlikteliğe ilgi ile bakıyorlar. Bu tür programların somut sonuçlarının nereden ne zaman alınacağını bilemiyorsunuz. Tohum ekmeye benziyor bu işler. Bu ekim zamanının mutlaka hasat zamanı da olacaktır." CHICAGO AA

"EKONOMİK İSTİKRAR EN BÜYÜK TEŞVİKTİR"
Amerika'da uluslararası boyuttaki şirketlerin birçoğunun uzun vadeli bakışlarındaTürkiye'de yatırım yapma planı olduğunu, ancak kısa vadede bunun artması için teşviklere ihtiyaç duyulduğunu söyleyen Babacan, "Yatırım ortamı ile ilgili problemleri bir an önce ortadan kaldırmamız lazım. Teşvik tamamen bitecek diye bir şey yok, bu devam eder, ama bazı gözden geçirmeler yapılır. Aslında Türkiye'nin ekonomik istikrarı en büyük teşviktir" diye konuştu.

DEVRİM'İN BENZİNİ BİTMİŞ, UÇAĞIMIZ HENDEĞE DÜŞMÜŞTÜTürkiye'nin ilk yerli yolcu uçağı serüveni 1936'da sivil havacılığın duayenlerinden Nuri Demirağ'la başladı. Demirağ'ın Beşiktaş'ta Çekoslovak firmasıyla kurduğu uçak fabrikasında Türkiye'nin ilk yolcu uçağı olan Nu. D. 38 imal edildi. Motorları hariç tasarımı ve diğer parçaları yerli olan uçak, Eskişehir'deki test uçuşları sırasında tecrübesiz pilotun iniş sırasında hendeği farketmemesi üzerine kaza yaparak parçalanmıştı. Bunun üzerine verilen siparişler iptal olunca üretim de sonlandırılmıştı. Çift motorlu 6 kişilik bir yolcu uçağı olan Nu. D. 38, yurt dışında da büyük ilgi görmüş, dünya havacılığı yolcu uçakları klasmanında A sınıfına alınmıştı. Nu. D. 38 nbsp;ayrıca, küçük bir revizyondan geçirilerek ağır bombardıman uçağına çevrilme avantajına da sahipti. İlk yerli otomobilimiz Devrim de, benzin konulmadan çıkarıldığı geçit töreninde motoru stop ettiği için projesi rafa kalkmıştı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...