BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sergi üçlemesi

Sergi üçlemesi

Emine Ceylan'ın Hindistan fotoğrafları Beyoğlu Kemal Sunal Sanat Galerisi, ressam Fevzi Karakoç'un resim sergisi TEM Sanat Galerisi, Finikeli Halk Ressamı Muammer Eğilmez'in eserleri de Beyoğlu Belediyesi Sanat Galerisi'nde sanatseverleri bekliyor.



Yaklaşık 900 yıl boyunca Türk devletlerinin hakim olduğu Hindistan, tarih boyunca Hindu geleneklerinden pek bir şey kaybetmeyen geniş ve dünyanın en kalabalık ülkelerinden biri. Adını büyük bir okyanusa da veren Hindistan'da yaşayan insanların, asırlardır aynı hayat tarzını sürdürmeleri, Batı'nın daima ilgisini çekmiş. Fotoğraf sanatçısı Emine Ceylan da, uzun yıllardan beri Hindistan'ı görmek istediğini ve sonunda 42 yaşında iken bunu başardığını söylüyor. Emine Ceylan'ın Hindistan'a gerçekleştirdiği bir aylık seyahatte çektiği siyah biyaz fotoğraflar, Vakıfbank Beyoğlu Kemal Sunal Sanat Galerisi'nde sergileniyor. Ceylan, Hindistan'ın okyanusa uzanan en ucundan, ortasına ve kuzey bölgesine yaptığı gezilerde çok ilginç manzaralarla karşılaştığını belirtiyor. İnsan karmaşası Sanatçı, şunları söylüyor: "Oradan oraya savrulduğum günler boyunca kimi kez şaşırdım, kimi kez sıkıldım, hayran oldum, nefret ettim, utandım hüzünlendim. İşaretleri ile beni şaşkına çeviren, öyküleri ile kanıma giren dinler, mezhepler ve insanlar karmaşası. Varoluşla yokoluşun, cennet ve cehennemin, acı ve sevincin, bütün karşıtlıkların iç içe yaşandığı dev bir ülke." Emine Ceylan, sergide fotoğrafları yer alan insanlarla çok sıcak diyaloglar kurduğunu hatırlatarak "Görünürdeki farklılığın ötesinde, hepimizin yaşadığı duyguları yaşayan insanlar, hem yakınlık hem, mahremiyet sunan mekanlar. Ve ben hayranlıkla sürüp giden bu döngüyü izledim, yaşadım" diyor. Sergide Hindistan'ın kendi esrarlı havasının yanında, siyah beyaz fotoğrafın esrarlı hali de ayrıca seyredenleri etkiliyor. Ressam Fevzi Karakoç'un resim sergisi de TEM Sanat Galerisi'nde devam ediyor. Karakoç, resim sanatında hep taklide başvurulduğunu belirterek, "Ben batılıların eserlerinden taklitle yola çıkmadım. Kendi geleneklerimizde yer alan minyatür ve halı/kilim sanatından hareket ettim. Bu eserleri çağdaş resmin imkanları ile yeniden yorumlamaya çalıştım" diyor. Fevzi Karakoç, yağlıboya tablolalarında geleneksel Türk halı ve kilimlerinde yer alan tek renkli zemin üzerine değişik motiflere yakın semboller ve bilhassa 17. ve 18. asır Türk minyatürlerinden ilhamlar yer alıyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT