BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Döviz, döviz, döviz...’

‘Döviz, döviz, döviz...’

2001 yılı için 1 milyar 250 milyon dolar ihracat hedefi koyan Zorlu Holding'in patronu Ahmet Nazif Zorlu, Türkiye'nin başına bela olan 'likidite krizlerine' kalıcı çözüm olarak 'ihracatı ve bu yolla sağlanacak dövizi' görüyor.



2001 yılı için 1 milyar 250 milyon dolar ihracat hedefi koyan Zorlu Holding'in patronu Ahmet Nazif Zorlu, Türkiye'nin başına bela olan 'likidite krizlerine' kalıcı çözüm olarak 'ihracatı ve bu yolla sağlanacak dövizi' görüyor. Önceki yıl Fransa'nın dünyaca ünlü ev tekstili markası 'Belair'i satın alan ve bu yolla Avrupa pazarındaki payını artıran Zorlu, Napolyon'un 'para para para..' sözünü hatırlatıyor ve "Bu yıl grup olarak 260 milyon doları tekstilden olmak üzere 1 milyar 250 milyon dolar toplam ihracat yapacağız. Geçen yıl tekstil ihracatımız 230 milyon dolardı. Aslında ülkenin genel şartları iyi gitseydi bu rakam 300 milyon dolar olurdu" diyor. Ahmet Nazif Zorlu, Türkiye'nin tekstil sektöründen çıkması gerektiğini savunanlara da "Türkiye tekstile ne zaman girmiş ki çıkacak. Ülkemiz bu sektörde yeni olgunlaşıyor. Asıl ekmek yenecek döneme girdik. Yanlış politikalar ve yanlış rekabet stratejileri yüzünden sektörde sıkıntılar ortaya çıktı. Bu yanlışları düzeltelim" şeklinde sesleniyor. Zorlu Tekstil Grubu'nun global rekabeti başarmak için, üretimi de dünya geneline yaydığını ifade eden Zorlu geçen hafta Frankfurt'ta gerçekleşen dünyanın en büyük ev tekstili fuarı Heimtextil'e Türkiye'den 119 firmanın katıldığını belirtiyor ve hem içerde hem de dışarda rekabetin kızıştığına dikkat çekiyor. Zorlu, "Biz sanayiciyiz ve üretmeden ihracat yapmadan yaşamanın bizce bir anlamı yok. O yüzden de tekstilde yolumuza tam gaz devam edeceğiz" şeklinde konuştu. Tekstile üst kurul.. Zorlu Holding Tekstil Grubu Koordinatörü Vedat Aydın ise Tekstil sektörünün Türkiye'deki toplam istihdam, iharacat, sanayi üretimi içinde çok büyük payı olduğunu belirterek, "Sektörden, finanstan, bürokrasiden temsilcilerin yer alacağı bir üst kurul oluşturulsun ve tekstilin hangi alanlarında bundan sonra neler yapılması gerektiğini tesbit etsin. İspanya ve Portekiz tekstilde böyle yaptı ve bugün birçok alt sektörde üstünlüklerini koruyorlar" dedi. Rodrigo'nun referansı Türkler Jeans firmaları içinde 'yabancıların değil Türklerin beğenisini' referans almayı tercih eden ender markalardan olan Rodrigo, iç piyasadaki icraatını büyük ölçüde tamamladı ve bu yıl dışa açılacak. Rodrigo'nun sahibi Bekir Küçükdoğan, "Ülke genelinde 250 kornerda ve 19 Rodrigo mağazasında ürünlerimiz satılıyor. 2001'de ise dışa açılmaya odaklandık. Almanya başta olmak üzere Avrupa genelinde görüşmelerimiz sürüyor. Yakında ihracatını hızla artıran bir firma olabiliriz" dedi. Şu anda özkaynakları ile iş yapmayan birçok firmanın sıkıntıda olduğunu da hatırlatan Küçükdoğan'a göre, kredi borcu olmayan, kalitesi ve markası ile belirli bir noktaya gelmiş olan şirketler yoluna devam edecek.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT