Cumhuriyet'in 90'ıncı yılına muhteşem armağan

Cumhuriyet'in 90'ıncı yılına muhteşem armağan

GÜNDEM Haberleri

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nın 90. yıl heyecanını yaşayan Türkiye, Asrın Projesi Marmaray'ın açılışıyla sevincini taçlandıracak.

Dünyanın en büyük ve önemli projelerinden Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray, bugün gerçek oluyor. Asya ile Avrupa'yı boğazın ardından birbirine bağlayacak nbsp;Marmaray Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Japonya Başbakanı Shinzo Abe ve Romanya Başbakanı Victor Ponta ile 8 ülkeden 9 bakanın katılımı ile hizmete açılacak. Marmaray sadece iki kıtayı birbirine bağlamakla kalmayacak, uğruna savaşların yapıldığı tarihi İpek Yolu da yeniden canlanacak. Toplam dünya ihracatından 4,2 trilyon dolar ile yüzde 23 gibi yüksek bir pay alan İpek Yolu ülkeleri Marmaray üzerinden Avrupa'ya ulaşacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, dünya ticaretinin artık Doğu'ya kaydığını belirterek, Marmaray'ın da bu anlamda büyük bir görev üstleneceğini söyledi. Uluslararası İpek Yolu Kongresi ve 10. Adam Konferansı'nda konuşan Yıldırım, "Doğudaki büyüme yüzde 11, batıdaki büyüme yüzde 6. Bugün küresel ticaretin vazgeçilmez yolu denizyoludur, ama yakın gelecekte denizyolunun yerine İpek Yolu geçecek. Çünkü denize kıyısı olmayan ülkelerdeki büyüme, denize kıyısı olan ülkelerdeki büyümenin 2 katı. O halde doğal olarak denize kıyısı olmayan ülkelerin İpek Yolu güzergahına baktığımız zaman dünyadaki ekonomik büyüklüğün azami kısmını oluşturan 50'den fazla ülkedir. Japonya'dan Kore'den, Çin'den, Pakistan'dan, Afganistan, Orta Asya'dan Kafkaslardan, Orta Doğu ülkeleri nbsp;Balkan ülkelerinden bahsediyoruz" dedi.AYNI ZAMANDA FİBER YOL
İpek Yolu'nun yeniden canlandırılmasının sadece ulaştırma alanında değil, kültür, turizm ve iletişim alanında da yenilikler doğuracağını kaydeden Yıldırım, "Bu proje aynı zamanda bir iletişim yoludur. Bugün Uzak Doğu'dan Avrupa'ya fiber internet ağları da bu proje içerisinde yer alan yine tarihi İpek Yolu'nun vazgeçilmez birer güzergahıdır. Artık küresel ticaretin büyük kısmı sanal ortamdan yapılır hale gelmiştir" değerlendirmesini yaptı. 3. havalimanına atıfta bulunarak Türkiye'nin nbsp;havacılık nbsp;sektöründe bir güzergah haline geleceğine vurgu yapan Yıldırım, "İki kıtanın yakasını birbirine bağlayan Marmaray projemiz de bu doğrultuda büyük bir adım olacak" diye konuştu. "İpek Yolu'nun modası geçmiştir' diyenler çok büyük yanılgı içerisindedirler" diyen Yıldırım, İpek Yoluyla Uzak Doğu'dan yola çıkan kervanların Avrupa'ya bir haftada ulaşacağını kaydetti. nbsp;



nbsp;Cumhuriyet'in 90'ıncı yılına muhteşem armağan

MEDENİYETLERİ BULUŞTURAN PROJE
Uluslararası İpekyolu Kongresi'nde konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Marmaray sadece İstanbul'a hizmet verecek bir proje değil, medeniyetleri birbiriyle buluşturan projedir" dedi. Yıldırım, Çırağan Sarayı'ndaki Marmaray resepsiyonunda da Türk-Japon dayanışmasına vurgu yaptı.

ÖMER ÇELİK:
Stratejik eksen oluşturacak
Marmaray sadece ticaretin gelişmesine katkı sağlamakla kalmayacak kültürel etkileşime de yol açacak. Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, İpek Yolu'nun bu bölgenin kültürel zenginliğinin yeniden dünyaya tanıtılması için bir fırsat olduğuna dikkati çekerek, "İpek Yolu'nun tarihteki önemini yeniden kazanmasına büyük bir adım olarak Marmara stratejik bir eksen oluşturacaktır. Marmaray sayesinde Avrasya'da yaşayan toplumlar arasındaki kültürel etkileşim ve ortak dil, başka bir boyutta yeniden canlandırılacak ve bu coğrafyada yaşayan herkes Türkiye Cumhuriyeti'nin 90. yılında açılan Marmaray sayesinde bütün bir Avrasya coğrafyası, Uzakdoğu ve Batı, bu zenginlik ve refah merkezinden faydalanacaktır" dedi.

HAYATİ YAZICI:
İpek Yolu birliği oluşturmalıyız
Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayatı Yazıcı, dünyanın en eski mücadelelerinin "İpek Yoluna"na hakim olmak için yapıldığını hatırlatarak, o dönemde İpek Yolu'na hakim olmanın dünyaya hakim olmak anlamına geldiğini söyledi. İpek Yolu ülkelerinin dünya ticaretindeki payının giderek arttığını belirterek, "İpek Yolu ülkeleri kendi içindeki işbirliğini artırmalı, ticaret alanında bir birlik oluşturma yolunda ilerlemelidir. Hedefimiz, komşu ülkeler başta olmak üzere aramıza örülen psikolojik duvarları yıkmak, ekonomilerimizi güçlendirmek, siyasi olarak en üst düzeyde temaslarımızı arttırmaktır" dedi.

nbsp;Cumhuriyet'in 90'ıncı yılına muhteşem armağan
Çin'den hareket eden tren kesintisiz Londra'ya ulaşacak
Dünya ekonomisinde önemli bir yeri olan İpek Yolu ülkeleri, toplam dünya ihracatından 4,2 trilyon dolar ile yüzde 23 gibi yüksek bir paya sahip. Toplam dünya ithalatından ise 4,4 trilyon dolar ile yüzde 25'lik pay alıyor. Türkiye 152 milyar dolarlık ihracat ve 236 milyar dolarlık ithalat ile İpek Yolu güzergahında bulunan 19 ülke içerisinde 7'inci sırada yer alıyor. Türkiye, demir İpek Yolu ile AB ile Asya arasında geçiş güzergahı olmayı hedefliyor. Projenin en önemli ayağı olan ise Marmaray ile Türkiye'yi Kafkaslar'a oradan da Orta Asya'ya bağlayacak Bakü-Tiflis Kars (BTK) demiryolu hattıydı. Marmaray'ın ardından BTK projesinin yıl sonuna kadar tamamlanmasıyla yaklaşık 15 yıldır gündemde olan ve Avrupa ile Çin arasında kesintisiz demiryolu ağı kurulabilmesinin önünü de tamamen açılmış olacak. Böylece Çin'den yola çıkacak bir tren, Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan ve Türkmenistan, Türkiye'ye ve ardından Londra'ya kadar uzanacak.

TIMES
İstanbul bölgesel bir bağlantı noktası olacak
Marmaray projesi, yurt dışında da ilgi uyandırıyor. Avrupa'yı Asya'ya bağlayan tünel için "Demir İpek Yolu" ifadesini kullanan İngiliz Times gazetesi, proje tamamlandığında Transsibirya Demiryolu hattına alternatif bir rotanın ortaya çıkacağını kaydetti.. Haberde Boğaziçi'nde üçüncü Asmalı Köprü, Marmara Denizi ve Karadeniz'i birleştirecek muazzam bir kanal ve dev bir havalimanı projeleriyle birlikte, İstanbul'un bölgesel bir bağlantı noktası olacağı belirtildi. Almanya'nın Der Tagesspiegel gazetesi ise, "Asrın projesi salı günü devletin zirvesi tarafından açılacak" başlığıyla verdiği haberinde, Marmaray projesini detaylı şekilde tanıttı. Haberde 5 milyar dolarlık projenin sadece İstanbul'un trafik sorununu hafifletmek için yapılmadığı ayrıca uluslararası turizm ve eşya taşımasına yeni soluk vermesinin hedeflendiği belirtildi.

TMMOB'DEN...
'MARMARAY HAZIR DEĞİL' İDDİASI!..
Türkiye Makine Mühendisleri Odası Birliği İstanbul İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Süleyman Solmaz, 8 yıl Marmaray Projesinde görev yapan Rıza Behçet Akcan'ın raporuna dayanarak, "tüp geçişin riskli şekilde hizmete sokulduğunu" iddia etti. Süleyman Solmaz, şunları söyledi: "Emniyet vagonları yok. Bu sistemin elektronik güvenlik sistemi yok. Tüpler birleştirilerek bu geçit oluşturulmuş. Bunlar esnek bağlantıyla yapılmıştır. Bu bağlantılarda yırtılma söz konusu olduğunda tünele su dolacaktır. Böyle bir risk oluştuğunda bu problemi çözecek bir senaryo geliştirilmemiş. Deneme seferleri de yolcu ağırlığına denk gelecek yükle yapılmadı."
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...