BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vücut Esnekliği ve Kas Kısalık Testi

Vücut Esnekliği ve Kas Kısalık Testi

Eklemlerin normal hareket açıklığı boyunca tam hareket edebilme yeteneği bütün spor dalları için çok önemlidir. Esnekliğe bağlı hareketlilik, estetik sporlar dışında da kuvvet ve süratin arttırılması için son derece önemlidir. Dolayısı ile tüm spor yapanların antremanlarının bir parçası mutlaka esneklik ve hareketlilik olmalıdır.



Eklemlerin normal hareket açıklığı boyunca tam hareket edebilme yeteneği bütün spor dalları için çok önemlidir. Esnekliğe bağlı hareketlilik, estetik sporlar dışında da kuvvet ve süratin arttırılması için son derece önemlidir. Dolayısı ile tüm spor yapanların antremanlarının bir parçası mutlaka esneklik ve hareketlilik olmalıdır. Hareketlilik ve esneklik herkeste aynı olmaz. Esneklik üzerinde kas ve tendonların esnekliği, kasın gevşeme yeteneği, eklem bağlarının esnekliği, iç ve dış sıcaklık, yaş, yakın zamanda geçirilen sakatlıklar, antremen seviyesi gibi değişik faktörlerin etkisi vardır. Kaslarda kısalma bir çok kişide bulunmaktadır. Özellikle masa başında uzun süre çalışmak zorunda olanlarda, çok uzun süre oturan veya araba kullananlarda, kötü postürleri (duruş bozukluğu) olanlarda ve düzenli egzersiz yapmayanlarda kas kısalması sık görülür. Kas kısalıklarının postür bozukluğuna mı yoksa alışkanlık pozisyonuna mı bağlı olduğunu ayırd etmek zordur. Gerçek şu ki, modern hayatın gerekliliği olarak süreli oturarak çalışanlarda kısalıklar daha çok görülmektedir. Basit bir test ile kasların kısalık durumları ölçülebilir. Kas kısalık testinde yapılamayan hareketler varsa, hareketlerde aşırı zorlanma ve ağrı oluyorsa kas kısalığı problemi var demektir. KAS KISALIK TESTİ Özellikle uzun süreli oturarak çalışanlarda ve araba kullananlarda kısalıklar daha çok görülmektedir. Burada basit bir test ile kaslarınızın durumuna bakabilirsiniz. Pektoral Kaslar (Göğüs kasları) Yere sırtüstü yatınız. Ellerinizi ensede birleştiriniz. Dizlerinizi çok hafif bükerek belinizi mümkün olduğu kadar düzleştiriniz. Eğer göğüs kaslarınızda kısalık yoksa dirsekleriniz yere değmelidir. Kalça fleksörleri (Uyluğu öne getiren kaslar) Sırtüstü yerde yatarken bir bacağınız düz yerde dursun, diğer dizinizi göğsünüze doğru çekiniz. Eğer kalça fleksör kaslarınızda kısalık yoksa bir bacak tam bükülürken yerde düz duran öbür bacak yerden kalkmaz. Eğer kısalık varsa yerde düz duran bacağın yerle teması kesilir, diz yukarı doğru kalkar. Hamstringler (Arka uyluk kasları) Sırtüstü yerde yatarken kolları yana açın dirsekleri 90 derece ye getirin (Ters T). Bir bacağınız düz yerede dururken diğerini düz olarak (diz bükülmeden) yukarı başınıza doğru kaldırınız. Gençlerde 90 derece normal iken yaşlı bireylerde 70 derece normal kabul edilir. Gastrocnemius ve soleus (Alt bacak arka kasları) Yerde, bacaklar düz oturunuz. Hafif arkaya ellerinizle yaslanarak bacak kaslarınızı gevşetiniz. Dizler hiç bükülmeden ayak bileğinizi 90 dereceye çekebilmeniz gerekir. Bu testte yapamadığınız hareketler varsa, hareketlerde aşırı zorlanma ve ağrı oluyorsa kas kısalığı probleminiz olabilir, bir uzmana danışınız.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT