BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Müşterileri işinizin kalbine yerleştirin

Müşterileri işinizin kalbine yerleştirin

Müşteri İlişkileri Yönetimi Konferansı’nda otoritelerin ortak görüşü: İş dünyasında müşteri ilişkilerini yöneten, buna uygun alt yapısını oluşturan ve müşteriyi yaptığı işin kalbine yerleştiren şirketler öne geçiyor.



İşyerinde “maalesef” % 95 kendimizi, % 5 müşteriyi konuşuyoruz. Dış dünyaya değil, şirket içi dünyaya odaklıyız. Müşterilerimiz hakkında çok az bilgilerimiz var. Müşterilerimizi yeteri kadar tanımıyoruz. Bırakın arasıra sormayı ancak satışta müşteriyi aklımıza getiriyoruz. Oda, masa, makam, statü, protokol v.b. müşteri için değer oluşturmayan şeylere kafa yoruyoruz. Tasarımda, üretimde, pazarlama-satış ve satış sonrası serviste müşterinin görüşlerine başvurmaya gerek duymuyoruz. Müşteri şikayetlerinin muhatabı yok. Şikayetin muhatabı olsa çözümü yok. “Müşteri velinimetimiz” diyoruz ama hemen altına da “satılan mal geri alınmaz” diyoruz. İşte yukarıdaki tablonun nasıl değiştirileceğine kafa yoran dünyanın dört bir tarafından uzmanlar İstanbul’da biraraya geldi. Müşteri İlişkileri Yönetimi Enstitüsü (CRM) tarafından düzenlenen “CRM Rüzgarı” adlı konferansta konuşan Peppers & Rogers’ın Avrupa Direktörü Paul Lethbridge, “müşteri odaklı pazarlama” tekniklerinin, dünyada hızlı yayıldığına dikkat çekti. Lethbridge, “Artık Avrupa pazarı doyuma ulaştı. Şirketler birbirlerinin müşterilerini çalıyor. Bu nedenle müşteri memnuniyeti çok önemli hale geldi. Şirketler, artık müşteri odaklı pazarlama tekniklerine yönelmeliler” dedi. CRM Konsorsiyum Başkanı Tony Craddock ise, şirketlerin ancak müşterilerini tanıyarak ve onların ihtiyaçlarına göre kendilerini organize ederek müşteri sadakatini ve bağlılığını sağlayabileceklerini söyledi. Şirketlerin bu ortamda hayatta kalıp satışlarını devam ettirebilmek için Müşteri İlişkileri Yönetimi çözümlerini uygulamaları gerektiğini belirten Craddock, bunun için teknoloji, insan ve şirket stratejisinin önemli olduğunu vurguladı. Pamukbank Genel Müdür Yardımcısı Hakan Binbaşgil de “Türkiye şu an çok ciddi değişim yaşıyor. Giderek bilinçlenen müşteri ve müşterinin önünde giderek artan seçenek var. Bunlar Türk iş hayatını zorluyor. Kâr marjı düşüyor” dedi. Müşteri nasıl memnun edilir *Müşteriye faydalı olmayanı ve uygun olmayanı satma! *Müşteri bir şey satın almak istediğinde “Niçin?” diye sor, eğer onun için uygun değilse satma. Uygun olanı tavsiye et! *Ürünün eksikliğini, fazlalığını tam olarak söyle! *Her müşterini iyi tanı! *İyi müşterini tut, kötü müşterini unut! Memnuniyetin engelleri *İçe dönüklük *Fonksiyonel yapılanma *Komuta kontrol kültürü *Uygulanmayan müşteri bilgileri Nefes kesen gelecek Management Centre Türkiye, 22 Şubat 2001’de gerçekleştireceği konferansta “Global Değişim Gurusu” olarak nitelendirilen Dr. Patrick Dixon’ı ağırlıyor. Son yılların en gözde gelecek bilimcisi olarak kabul edilen Dixon, sıradışı anlatımıyla katılımcıları geleceğin dünyasında yolculuğa çıkaracak. “Ya geleceği kontrol edersiniz, ya da geleceğin boyunduruğuna girersiniz” diyen ve sanal olarak 2010 yılında yaşayan Patrick Dixon için, gelecek sayılan her şey tarih olmuş durumda. Son kitabı “Futurewise”ın yanısıra, gelecek ve trendler hakkında yazdığı 10 kitabı bulunan Dixon’ın, birçok Fortune 500 şirket ile uluslararası araştırma ve danışmanlık kuruluşları için özel çalışmaları bulunuyor. 23-24 Şubat 2001 tarihinde Patrick Dixon, MCT’nin Şirkete Özel Eğitim Çözümleri Birimi tarafından organize edilecek olan şirketlere özel konferanslar da verecek. Goldenberg’in kritik üçgeni CRM Institute Turkey, 28 Şubat 2001 tarihinde düzenleyeceği ‘Guru Konferansı’nda, “CRM Magazine” tarafından yapılan değerlendirmede dünyada “Müşteri İlişkileri Yönetiminde En Etkili On Kişi” arasında seçilen Barton Goldenberg’i ağırlıyor.Goldenberg, CRM Enstitü’nün konferansında başarılı bir CRM uygulaması için insan, yöntem ve teknoloji faktörlerinin etkin biçimde uygulanması gerektiğini örneklemelerle anlatacak. “CRM’de Kritik Üçlü: İnsan-Yöntem-Teknoloji”, “CRM Uygulamalarında 8 Anahtar Nokta”, “10 Kritik Başarı Faktörü”, “CRM Endüstrisi ve Bizi Bekleyen Trendler” ve “e-Ticaret” başlıklı çalışmaları olan Goldenberg CRM konusunda katılımcıları bilgilendirecek. AJANDA 29 Ocak, Müşteri, İDEM, 0 (212) 454 35 35 30 Ocak, Değer Analizi, Kaledata, 0 (212) 599 15 86 31 Ocak, Satış, İDEM, 0 (212) 454 35 35 31 Ocak, Mamul Kalite Planlaması, KOSGEB, 0 (216) 313 10 91 1-2 Şubat, Creativty, AA, 0 (212) 232 12 10 02 Şubat, Öğrenmeyi Öğrenmek, İDEM, 0 (212) 454 35 35 KİTAP Köşesi Michael E. Porter, bugüne dek geliştirilmiş en güçlü rekabet araçlarını sunuyor: En düşük maliyet, farklılaşma ve odaklanma. İlk yayınlanmasından bu yana geçen yirmi yıl içinde, Porter’ın rekabetçi davranışı öngörme çerçevesi, şirketlerin rakiplerine bakış tarzını değiştirdi ve rakip değerlendirmesi adıyla yepyeni bir disiplinin doğmasına yol açtı. Büyüklü küçüklü şirketlere mensup milyonu aşkın yönetici, yatırım analisti, danışman, öğrenci ve akademisyen, Porter’ın görüşlerini benimsedi ve sektörleri değerlendirmek, rakipleri anlamak ve rekabet konumlarını seçmekte bu görüşlerden yararlandı. ¥ Sistem Yayıncılık Tel: 0 (212) 293 83 72 TGRT Eko Life’da yeni yönetim anlayışı İş dünyasının nabzını tutan, yönetici ve girişimcilerin büyük bir beğeni ile izlediği, ülkemizin önde gelen reklam ve pazarlama şirketi REPAŞ tarafından sponsor olarak desteklenen Eko Life programında bu haftanın konuğu İDEM Başkanı Dr. Resul İzmirli. Programda, iş yönetimindeki yeni trendler ve şirket yönetiminde başarının sırları Resul İzmirli tarafından açıklanacak. Bugün saat 13.30’ da TGRT’de Başarı öyküleri Bu hafta; Türkiye’nin önde gelen hazır giyim kuruluşlarından Orka Grubun Yönetim Kurulu Başkanı ve Pazarda bilinen markalar Damat-Tween ‘in Sahibi Süleyman Orakçıoğlu, haftanın konuğu olarak başarı öyküsünü ve yönetim trendleri hakkında görüşlerini İş Dünyamız programında açıklayacak. Bugün saat 12:05 -13:00 arasında TGRT FM’ de...
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 110248
    % 0.84
  • 3.8277
    % -0.93
  • 4.5278
    % -0.49
  • 5.1355
    % -0.16
  • 155.463
    % -0.28
 
 
 
 
 
KAPAT