BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yerel kalmak intihardır

Yerel kalmak intihardır

ŞU ânda İsviçre yoğurtları aldığımızın, Fransız suyu ve ayranı içtiğimizin farkında mısınız?.. Telâşlanmayın, tamı tamına 25 milyon süt hayvanı besleyen Moğolistan'da bile beş senedir Alman tereyağları yeniyor.



ŞU ânda İsviçre yoğurtları aldığımızın, Fransız suyu ve ayranı içtiğimizin farkında mısınız?.. Telâşlanmayın, tamı tamına 25 milyon süt hayvanı besleyen Moğolistan'da bile beş senedir Alman tereyağları yeniyor. "Dünya giderek global bir köy olacak" diyen McLuhan haklı çıkmıştır. Artık her ülke her yerde. Kazanan ise, markalar. Anamur muzu çoktan unutuldu, Türkiye sofralarında nice zamandır ithal Çikita'lar duruyor. * * * Büyük şehirlerimizde; İtalyan, Meksika, Fransız, Kore, Çin, Japon ve ABD unvanlı lokantalar harıl harıl açılıyor ve iş yapıyor. Nerde o kırk türlü gazozlarımız? Bu küçük işletmeler tek tek satın alındı ve yerlerine bildiğiniz yabancı marka kolalar geçti. Tehlikede miyiz? Hayır. Türk ürünleri de; bisküvisi, sıvı yağı, oto parçaları, konfeksiyonu, makarnasıyle dünya vitrinlerindedir. Kimse kendi coğrafyasına takılıp kalmıyor. Ekonominin sınırları, bekçileri, tel örgüleri yok. Şaşırın... Singapur'un en ünlü restoranı bir İstanbulluya ait. ¥¥¥ Yeni bir asra girerken herkes her yerde. Her tad, her çizgi, her ses ile herkes tanıdık. Bu sür'at durdurulamaz. * * * Şu muhafazakâr Çin'e bakın... Milyonlarca kişi meydanlara dökülüp güle oynaya yılbaşları kutluyor. Türkiye sokaklarında Noel Baba'lar kol geziyor. Şimdi geliyoruz iki suale: 1) Acaba globalleşme, yerelliğin amansız düşmanı mı? 2) Yoksa, yerelliğin dünyaya uzanabilmesi için bulunmaz bir fırsat mı? Biz, ikincisinin olmasını dileriz. Madem ki her ülke her yerdedir; Türk girişimcileri, pazarlamacıları, reklâmcıları da her yerde köşeleri kapmak zorunda. * * * Çok mu kolay?... Hayır. Bunun için evvelâ markalaşmak gerek. Konfeksiyonda, beyaz eşyada, konservecilikte, makarnacılıkta, her tür gıdada, meyva ve sebzecilikte, tatlıcılıkta ille de marka olmak şart. İnsanoğlu marka arıyor. Önce marka, sonra marka... Uzak kalamazsınız. Kot pantalon, gömlek, takım elbise ve trikoda, havluda, bornozda, tavukçulukta, soğutulmuş gıdada, hatta inşaat malzemelerinde, bankacılıkta dünya markalarının üzerine çıkıp kendi markalarımızı rakipsiz kılabilmeliyiz. Hem de var gücümüzle gayretlenerek. Hiç bıkmadan, her ülkede. * * * Yerel kalmak intihardır. * * * En az kırk malımız yeryüzü markası olamaz ise, kötü yoruluruz. Elâlemin maskarası oluruz. Çâre, devamlı birleşmek, büyümek ve dünya markaları oluşturmaktır. Firmalar!.. Dünya markası olunuz!
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109126
    % -0.49
  • 3.8613
    % -0.76
  • 4.553
    % -0.66
  • 5.1865
    % -0.64
  • 156.099
    % -0.33
 
 
 
 
 
KAPAT