Avrupa Birliği (AB) Komisyonu Başkan Yardımcısı Jyrki Katainen, "Taşıtların ölçümleri gerçek sürüş koşullarında yapılacak. Araç testleri daha bağımsız olacak. Bu alanda AB gözetimi artacak. Herkesin kurallara uygun davranması gerekiyor" dedi.

Katainen, AB Komisyonu'nda düzenlediği basın toplantısında, Volkswagen skandalı sonrasında Avrupa'daki tüketicilerin otomotiv sektörüne karşı güveninin sarsıldığını, bu durumu düzeltmek için Komisyon teklifi hazırladıklarını ifade etti.

Otomotiv sektörüne yönelik düzenlemenin hem çevre hem de tüketici açısından önemli olduğunu belirten Katainen, "Volkswagen’in yaptığı hatalar bu konuyla acilen ilgilenilmesi gerektiğini gösterdi. Böyle bir durumun bir daha yaşanmamasından emin olmamız gerekli” diye konuştu.

Katainen, otomotiv sanayisinin bu durumu ciddiye alması gerektiğine dikkati çekerek “AB kurallarına göre testlerde yanıltıcı, hatalı sonuç verici cihazların kullanımı yasaktır” dedi.

Teklifle otomotiv sektöründe daha sağlam bir sistem oluşturulacağını kaydeden Katainen, “Taşıtların ölçümleri gerçek sürüş koşullarında yapılacak. Araç testleri daha bağımsız olacak. Bu alanda AB gözetimi artacak. Herkesin kurallara uygun davranması gerekiyor“ ifadesini kullandı.

Katainen, teklif yasalaşınca araçların gerçek sürüş koşullarındaki emisyon değerlerinin şeffaf bir şekilde görüleceğini vurgulayarak "Komisyon’un bu teklifi sonrasında bu işte hile yapacak birisi varsa bu kişi patolojik vakadır. Yeni kurulacak sistemde her olasılık değerlendirildi" diye konuştu.

Volkswagen'e Avrupa'daki tüketicilere tazminat ödemesi talebi 

Yeni tasarıyla AB, üye ülkelerin müdahale etmemeleri halinde araçları muayene etme, geri toplatma ve üreticilere mali ceza verme yetkisi alacak. Böylece otomotiv sektöründe tekrar bir skandal çıkması durumunda AB, üretici firmalara milyarlarca avro ceza verebilecek.

Öte yandan, Alman otomotiv sektörünün en büyük şirketlerinden Volkswagen, emisyon skandalının ardından AB ülkelerindeki araç sahiplerine yasal mevzuat olmadığından tazminat ödemeyi reddetti.

AB Komisyonu, Volkswagen'in emisyon skandalına karışan toplam 11 milyon dizel aracının 8,5 milyonunun AB piyasalarında satılmasını gerekçe göstererek şirketin Avrupa'daki tüketicilere de ABD'de olduğu gibi tazminat ödemesini istedi.