Ofcom, Kremlin destekli televizyon kanalı RT’de yayınlanan “Yeraltına inmek (Going Underground)" adlı programın iki bölümüyle ilgili inceleme başlattığını açıkladı.

"Ana akım İngiliz medyasının görmezden geldiği haberleri verdiğini" ileri süren programın 5 ve 23 Mart’ta ekrana gelen bölümlerinde, Türkiye’nin Kürt politikasına ilişkin iddialara yer verilmişti.

Eski adı "Russia Today" olan RT'de 5 Mart'taki programda bir konuk, Türkiye’nin "Kürtlere karşı 'soykırım' savaşı yürüttüğünü" öne sürmüş, programda konuyla ilgili karşıt bir görüşe de yer verilmemişti.

"TARAFSIZ OLUNMALI"

İngiliz medya kurallarında yayıncıların programlarında "uygun tarafsızlığı" göstermeleri isteniyor.

Ofcom’dan yapılan açıklamada, "Programda Türk hükümetinin eylem ve politikaları ile ilgili yapılan tartışmaların bizim tarafsızlık kurallarımızı ihlal edip etmediğini soruşturuyoruz" ifadesi kullanıldı.

Ofcom 2005’ten beri İngiltere’de yayın yapan RT'nin ülkedeki yayın standartlarını bugüne kadar 14 kez ihlal ettiğine hükmetti. Ofcom, geçen yıl da RT'nin Ukrayna ve Suriye konusunda yanlış, yönlendirici ve taraflı programlar yaptığına karar vermişti. Kanala geçen yılın eylül ayında benzer bir ihlal dolayısıyla düzeltme yayınlatılmıştı.

RT SABIKALI

Ofcom 2005'ten beri İngiltere'de yayın yapan RT'nin ülkedeki yayın standartlarını bugüne kadar 14 kez ihlal ettiğine hükmetti. Ofcom, geçen yıl da RT'nin Ukrayna ve Suriye konusunda yanlış, yönlendirici ve taraflı programlar yaptığına karar vermişti. Kanala geçen yılın eylül ayında benzer bir ihlal dolayısıyla düzeltme yayınlatılmıştı.