Kurban Bayramı Namaz saatlerine haberimizden ulaşabilirsiniz. İstanbul bayram namazı saat kaçta. İl il bayram namazı saatleri ve detaylar haberimizde. Bayramın 1. günü. Bayram namazı nasıl kılınır? Bayram namazı kaç rekattır? İstanbul'da Bayram Namazı saat kaçta kılınıcak. İşte İl İl Bayram Namazı saatleri ve detaylı bilgiler...

BAYRAM NAMAZI SAATLERİ 

2015 Yılı Diyanet İşleri Başkanlığı'nın açıkladığı Kurban Bayramı için namaz saatleri resmi sitede yayınlandı.Kurban Bayramı'na sayılı günler kaldı. Bayram yaklaşırken en çok merak edilen konu bayram namazının saat kaçta kılınacağıdır. 2015 Yılı Kurban Bayramı için Diyanet İşleri Başkanlığı'nın belirlediği il il bayram namazı saatlerini haberimizde bulabilirsiniz.

24 Eylül 2015 Perşembe günü idrak edeceğimiz Kurban Bayramı Namazı saatleri açıklandı. İl İl Kurban Bayramı namaz saatleri belli oldu. İstanbul kurban bayramı namaz saati, Ankara, İstanbul için Kurban bayramı namaz saati ve tüm illerin kurban bayram namaz saatlerini öğrenebilirsiniz.

İşte İl İl Kurban Bayramı Namazı saatleri.. 

Diyanet İşleri Başkanlığı verilerine göre, illerdeki Kurban Bayramı Namazı saatleri şöyle:

24 EYLÜL

 

ISPARTA

7 : 25

ZONGULDAK

7 : 22

Kurbanlıkların erken getirilmesi hakkında...

“Oturduğum sitenin yan tarafında geniş bir arsa var. Her sene kurbanlık hayvanlar yaklaşık 25 gün evvel bu arsaya getirilir, çadırlar kurulur ve hayvan sahipleri hayvanlarının satışını bekler.

Hayvanların bu kadar erken getirilmesine bir mana veremiyorum! Hayvan sahiplerinin pürmelal hâlleri ifade edilecek gibi değil.  Tuvalet, beslenme, temizlik, dinlenme keyfiyeti en az düzeyde. Bir muhabir arkadaş yerinde incelese ve röportajlar yapsa haklılığım ortaya çıkacaktır. Biz site sakinleri de bu erken gelmeden rahatsız olmaktayız. Ses kirliliği, sineklerin oluşturduğu rahatsızlık küçümsenecek gibi değil. Kaldı ki sitede yaşayan hasta yaşlı ve küçük çocuklar bundan fazlasıyla etkilenmekte. Kurbanlıkların kentlere erken getirilmesine müsaade edilmemesi gerekir” diyen İstanbul'dan N.A. isimli değerli okuyucumuz, yılda bir defa Allah rızası için vacip olan kurban ibadetini yerine getirmek isteyen şehir insanına zorluk çıkartan çıkartana… Bazı kimseler “kurban kesmeyin” diyemediği için bu ibadeti baltalamaya yönelik açıklamalarda bulunuyor. Kimi hayvana eziyet edildiğini manşetlere taşıyor, kimi sağlıklı hayvan getirilemediğinden dem vuruyor, kimi hayvan pazarlarında kokudan geçilmediğinden filan şikâyet ediyor… Siz de iyi niyetle ve samimi duygularla “niye bu kadar erken getiriliyor?” diyorsunuz. Ahir zamanda Müslümanların garip kalması bu olsa gerek. Kendi ülkesinde, Müslümanlıkla alakası olmayanların, kendi ibadetiyle ilgili ileri geri eleştirilerine ses çıkartamadıkları gibi bir de mütedeyyin komşuların müstekreh bakışlarına düçar kalmak gerçekten manidar!..

Oysa bir şehir düşünün ki her konuda insanların fiziksel ve ruhsal ihtiyaçları düşünülüyor. Ama bu şehrin mühendisleri, bu şehirde yaşayan Müslüman halkın yılda bir defa vacip olan kurban ibadetine göre bir planlama yapmıyor. Yılda bir defa kutlanan Batı tandanslı Noel gecesi, alkollü vatandaşını eve taşımayı gündemine alan şehir mühendisliği, Müslüman halkın yaşadığı bir şehirde kurban ibadetini hesaba katmıyor. Ve böylesi metropol ortamında hemen her kesimin ötekileştirdiği kurban satıcısı ve kurbanlıklardan mütedeyyin ailelerimiz de ikrah ediyor; iki haftalığına onlara sabredemiyor!..  

Topkapı Matbaacılar Sitesi Yönetimine

Gün içinde binlerce insanın girip çıktığı 2. Matbaacılar Sitesi'nin bodrum güvenlik, ana giriş güvenlik tarafında bodrum kat, halka açık tuvaletler içler acısı hâldedir. Gidin bir görün o zaman perişanlığı anlarsınız. Sifonlar, kapılar, askılıklar hepsi dökülüyor…

Ayrıca akşam 20.00-21.00 saatlerine kadar siteye müşteriler girip çıkmasına rağmen 18.00'den sonra tuvaletler kapatılıyor. Site müşterileri esnaftan tuvaleti kullanma izni istiyor. Maalesef her iş yeri bunun için müsait olmuyor. Gerekli düzenlemelerin ve iyileştirmelerin yapılmasını, bodrum kattaki ve mescit bulunan çatı katındaki tuvaletlerin sabah saat en geç 08.00'de açılmasını, akşam da en az 20.00'den önce kapatılmamasını istiyoruz.

Ayrıca site içinde kapalı alanda sigara içmeyen yok gibi. Bu durum sigara içmeyen müşterileri rahatsız etmektedir. Kanunlar burada da uygulansın. Sitenin Timaş çarşı tarafındaki araç çıkışında da yaya yolu yok. İnsanlar araçlarla iç içe yürümek zorunda kalıyorlar. Yetkililerin bunu da dikkate almalarını istirham ediyorum. 2. Matbaacılar Sitesini daha güzel hâle getirmek yöneticilerin gayretleriyle olacaktır. Saygılarımla.

         Hasan Akdaş-İstanbul

Mahallemizin büyük ihtiyacı

Kıymetli Feridun Ağabeyim;

Biz, Beyoğlu Asmalımescit esnafıyız. Bu güzel mahallemizin maalesef yeteri kadar ibadethane yeri mevcut değildir. İsminde 'Mescit' kelimesi dahi bulunan semtimizde böyle bir ihtiyacın giderilemeyişi bizi çok üzmektedir. Semtimiz işlek bir yer olup insan nüfusu yoğundur. Nüfusun kalabalık olduğu ve günlük koşuşturmaların içinde olmamız, bizi ibadetin o manevi huzuruna çok daha muhtaç hâle getirmektedir. Bu ihtiyacımızı giderecek mekânlar ise maalesef adıyla müsemma semtimizde yeteri kadar mevcut değil. Yetkililerden ricamız bu eksikliğin fark edilmesi ve giderilmesidir. Saygılarımı sunuyorum.

         Asmalımescit Esnafı adına Kenan Gül

Sual: Ramazan gibi, kurban bayramının hilali de, dünyanın bir yerinden görülünce, her yerde görülmüş sayılmıyor mu?

CEVAP

İslam Ahlakı kitabında İbni Âbidin hazretlerinden alınarak bildiriliyor ki:

İmam-ı Sübki hazretleri, (Şabanın 30. gecesi hilali gördüğünü bildiren olsa, hesapla da, hilalin bir gece sonra doğacağı tespit edilse, burada hesaba inanılır, çünkü hesapla anlaşılan kesindir. Doğmadan bir gece önce görülmesi imkânsızdır) buyurdu. Şems-ül-eimme Halvanihazretleri de, (Ramazan ayının başlaması, hilalin görülmesiyle olur. Hilalin doğmasıyla başlamaz. Hesap hilalin doğduğu geceyi bildirdiği için, Ramazan ayının başlaması hesapla anlaşılamaz. Herhangi bir yerde hilal görülünce, dünyanın her yerinde oruca başlanır, fakat hac, kurban ve namaz vakitleri böyle değildir. Bunlar, vakitlerinin bir yerde malum olmasıyla, başka yerlerde de böyle olmaları gerekmez) buyurdu. (Redd-ül-muhtar)

Hesaplar doğru yapılırsa, hilalin doğuşunu tespit etmek kolaydır, çünkü Allahü teâlânın nizamında zerre kadar yanlışlık olmaz. Hilal, hesabın bildirdiği saatte doğar, saniye şaşmaz. Hesaptan bir gün önce bayram etmek ilme aykırıdır, yanlıştır, çünkü hesaptan önce hilalin görülmesi imkânsızdır.

Dinimiz hilalin doğmasını değil, görünmesini esas alır. Hilal görülmedikçe hesapla veya ayları tespit usulleriyle bulunan günde bayram yapılmaz. Ramazan hilali dünyanın herhangi bir yerinde görülünce, orucun başlaması ve Ramazan bayramı her yerde aynı gün olur. Hadis-i şerifte, (Hilali görünce oruç tutun, tekrar görünce orucu bırakın) buyuruldu. Dürer'deki bir hadis-i şerif meali de şöyledir:

(Herkes oruca başlayınca siz de başlayın, herkes bayram edince, siz de bayram edin!) [Tirmizi, Ebu Davud]

Kurban bayramı böyle değildir. Amerika'da Zilhicce hilali görülse, Türkiye'de görülmese, görüldü kabul edilmez. Yani kurban bayramı Türkiye'de Amerika'dan bir gün sonra olur.

Şeyhülislam Mustafa Sabri Efendi buyuruyor ki:

Şaban ayının 29 çektiği hesapla kesin olarak bilinse, gerçekten de 29 olarak çekse, Ramazanın girişini tespit için hilâl gözetlense, hilâl doğduğu halde, hava bulutlu olduğu için görülemese, Şaban 30 gün olarak kabul edilir. Yine bunun gibi, Ramazan ayının 29 çektiği hesapla kesin olarak bilinse, gerçekte de 29 çekse, hava bulutlu olduğu için Ramazanın 29'unda hilal görülmese, Ramazanı 30'a tamamlamak dinimizin emridir. (Meseleler)

Yine Mustafa Sabri efendinin açıklamasına göre, ay gerçekte 29 gün çektiği halde, otuza tamamlanınca, sanki bayram bir gün sonraya geçmiş gibi olur, fakat Allahü teâlâ öyle emrettiği için, bayram birinci gün değil, ikinci gün oluyor, yani Şevval'in birinde bayram olması gerekirken ikisinde bayram yapılıyor. Kurban bayramı da Zilhiccenin onunda olması gerekirken, on birinde bayram yapılıyor, çünkü Allahü teâlâ böyle emrediyor. Yine Şevval veya Zilkade ayı 29 gündür, fakat bayram bir gün sonra yapılmış oluyor. Bayramın bir gün sonra yapılmasıyla, ay 30 gün çekmiş olmuyor.