İç Hastalıkları Uzmanı Dr.Nafiz Karagözoğlu, her zaman sofraların en önemli içeceğinin Su olduğunu belirterek, “Sıcakta sağlıklı bir Bayram için, günde en az 10 bardak su için. Mide bağırsak düzeni yeniden düzenini değiştirecek. Uyum sağlamada en önemli madde az az sık sık içilen sudur” dedi. 

Dr.Nafiz Karagözoğlu, özellikle dost ve misafirlerinize çeşitli Bitki çaylarını tatma fırsatı sunma önerisinde bulunarak, şunları söyledi; “En iyi kahveyi ben yaparım” iddiası dostlarınızın tansiyonunu ve çarpıntısını arttırmasın. Sizin haberiniz yokken ısrar nedeniyle fazla içilen kahveler 

Acil Servislerin dolmasına neden olabilir. Bir günde iki fincandan fazla kahve içmeyin, içirmeyin. 
Sindirim sistemini hemen çok çalıştırmaya çalışmayın. Yeniden sabah-öğle-akşam yemek sistemine geçerken gaz yükünü arttırmayın. Gazlı içince sindirim daha kolay olmaz. Özellikle reflü, bağırsak hastalığı, kabızlığı olanlar daha fazla rahatsız olabilirler. Ayrıca özellikle şekerli gazlı içecekler hem çok çabuk acıktırdıkları, hem de çok kalorili olduklarından şişmanlığa neden olabilirler. Suyun yerini hiçbir şey tutmaz. Unutmayın.” 

“Az az yiyin, sık sık yiyin. Şekerlilerden sakındığınız kadar “Tatlı Bir Hayatınız olabilir” diyen Dr.Nafiz Karagözoğlu, “Yağlı ve kızartmalara saldırmayın. Katı yağ kullanılan gıdaları yapmayın, yemeyin, yedirmeyin. Sıvı ve bitkisel yağlar tercihiniz olsun. Meyve ve sebzeleri öksüz ve yetim bırakmayın. Onlarla da bayramlaşın, bayramsofralarınızdan eksik etmeyin. Her şey tadında, Her şey ayarında. 

Mutlaka uykunuzu alın. Kısa geceler nedeniyle uyku açığı yaşayanlar mutlaka yeterince uyusun. Dikkat dağınıklığı nedeniyle gerek trafik kazaları, gerekse ev kazalarına neden olmadan tedbirinizi alın. 

Sabır; Sihirli kelime bu. Ramazan ayında bedensel, ruhsal ve sosyal olarak sabırımızın artması gereken bir ay. Bayramda ilk kez kullanma imkanı bulun. Sofrada, misafirlikte, Trafikte, her yerde her zaman Sabrınızı geliştirin ve kullanın” diye konuştu. 

Dr.Nafiz Karagözoğlu, araçla uzun yol seyahati yapanlara ise şu önerilerde bulundu; “Araç bakımınızı yaptırın. Kendi yağınıza suyunuza bakarken araçları ihmal etmeyin. Lastik bakımı,kontrolü, fren bakımı,takip mesafesi, aşırı hız, yorgunluk, uykusuzluk konularının kazalara neden olduklarını unutmayın. Hastalıklarınıza kafa tutarak direksiyonda kalmaya çalışmayın. Hem kendi hem başkalarının hayatlarıyla oynamayın. 

HASTALAR DİKKAT 

İlaçlarınızı zamanında almayı ihmal etmeyin. Misafirliklerde sinirlenmemeye, yorulmamaya, tepeleme yemekler yememeye dikkat edin. Sizin için hazırlanan diyetlerden uzaklaşmayın. Hastalığınızdan sıkılmayın, gereğinde yemeklerinizi yanınızda taşıyıp, uygun bir yerde ya da misafirliklerde yedikten sonra Bayrama kaldığınız yerden devam edin. 

ŞEKER HASTALARI 

Şeker Bayramı sizin kabusunuz olmasın. Kesinlikle diyetinizi bozmayın. İnsülin kullanmaktan sakınmayın, utanmayın. Bol su içmeyi ihmal etmeyin. Sık sık Kan glikozunuzu parmak ölçümleriyle takip edin. 
HİPERTANSİYON-KALP DAMAR HASTALARI 
İlaçları zamanında almayı unutmayın. Bir şikayetiniz olduğunda ertelemeyin, önemseyin. Ani tansiyon ilaçlarınızı, kalp damar dil altı ilaçlarınızı bulundurmayı unutmayın. Çok miktarda katı veya sıvı gıda almayın. Tuzlulardan mutlaka sakının. Siz dikkat etmezseniz kimse sizi koruyamaz. Kendinizi önemseyin. Sık sık tansiyon ölçmekten korkmayın. Tansiyonun yüksek olduğunu tespit ederseniz mesele yok. Tedbir tedavisi var. Var olan yüksek tansiyonu tespit etmezseniz riskler ve mutsuzluklar ve huzursuzluklar kapıda. 

MİDE BAĞIRSAK HASTALARI 

Aman Dikkat ikramın, misafirliğin bol olduğu bayramlarda özellikle mide bağırsak sistem kanamaları açısından dikkatli olun. Siyah zift gibi, kötü kokulu, şekilsiz dışkılama söz konusu olursa tereddütsüz Acil Servis Başvurusu yapın. Özellikle ağrı kesici kullanımım sonrasında ortaya çıkabilen karın ağrılarında mutlaka dışkı takibi yapın. 
Doktorlarınızın bu güne kadar yapmış olduğu uygulamalar aynen geçerli. Siz tedbirsiz davranırsanız hastalığın dengesi kolay bozulur, zor düzelir. Doktorunuz tarafından aksi belirtilmedikçe ilaçlarınızı yeniden eski düzeninize göre kullanmaya başlayın.”