Nesibe Aydın Okulları'ndan yapılan açıklamada, adayların beslenmelerine bu dönemde çok dikkat etmeleri gerektiği vurgulanarak, "Sabahları, kuvvetli bir kahvaltı yaparak her gün taze sıkılmış meyve suyu ya da süt tüketerek güne başlayın. Bilmediğiniz yerlerden bugüne kadar hiç yemediğiniz, denemediğiniz bir şeyi de kesinlikle yemeyin, içmeyin. Hafif yemekleri tercih ederek çok fazla hamur işi ve tatlı tüketmeyin. Gazlı, alkollü içeceklerden uzak durun. Uyku getirici, uyku kaçırıcı ya da doping etkisi yapacak ilaçlardan uzak durun. Beslenmenize dikkat ederken bir yandan da mikroplardan, cereyandan ve güneşten uzak durun. Güneşte fazla kalmanız kendinizi yorgun hissetmenize neden olur. Her gün düzenli olarak 23.00-24.00 gibi yatıp sabah da 07.00-07.30 gibi kalkmanız biyolojik saatinizi 10.00'da gireceğiniz LYS'ye programlamanıza yardımcı olacaktır" denildi.

ADAYLAR SON BİR HAFTAYI NASIL DEĞERLENDİRMELİDİR?

Adaylara öncelikle sınavın bilgi gerektiren bir sınav olduğunun hatırlatıldığı açıklamada, "Konulara çalışmak, eksikleri gidermek ve soru çözerek konuları pekiştirmek çok önemli olduğu için, 1 gün önceye kadar ders çalışmaya devam edilmeli ve günde ortalama 5-6 saat civarında çalışılmalıdır. Adaylar sözel konuları tekrar etmeli, geçmişe dönük formüllere bakmalı, eğer özet çıkartarak çalışmışsa bu özetleri okumalıdırlar. LYS denemesi çözmeniz hem eksik konularınızı fark etmenizi hem de zaman yönetimi konusunda kendinizi geliştirmenizi sağlayacaktır. Unutmayınız, sınava yakın günlerde algınız daha yüksek olduğundan, öğrenme daha kalıcı olacaktır" ifadeleri kullanıldı.

ADAYLAR SINAVDAN 1 GÜN ÖNCE NE YAPMALIDIR?

Sınavdan 1 gün önce neler yapılması gerektiğiyle ilgili ise şunlar kaydedildi: 
"Sabah alıştığınız tarzda kahvaltınızı yapın, gazete okuyun. Hava güzel ise 1-2 saat piknik yapın. Ama güneşte fazla kalmayın. Küçük yürüyüşler yapabilirsiniz. Ancak sakatlanabileceğiniz aktivitelerden uzak durun. Akşam en geç 20.00 - 21.00 gibi evde olun. Hafif bir yemekten sonra rahatlamak için bitki çayları içebilirsiniz. Saat 23.00'de yatın. Sınav gecesi yatmadan önce 1 bardak süt ile 1 muz ya da 1 kase yoğurt ile çilek tüketmeniz gece iyi uyumanıza ve sabah dinç uyanmanıza yardımcı olur. Sınavdan önceki gece, velilerde sık sık çocuğunun uyuyup uyumadığını kontrol etmek için odaya girip çıkmasınlar. Bu durum öğrencinin uykusunu kaçıracaktır. Başarı dileği için arayanlara siz cevap vermeyin. Her başarı dileyenle konuşmak sizi heyecanlandırır. Yatmadan önce, sınava götüreceklerinizi son kez kontrol edin."

ADAYLAR SINAV SABAHI NE YAPMALIDIR?

Adayların sınav sabahı en geç 07.00 - 07.30'da kalkması ve iyi bir kahvaltı yapılması gerektiğinin tavsiye edildiği açıklamada, "Sabah kalktığınızda iştahınız yoksa küçük bir sandviç hazırlayıp yanınızda götürün, yolda veya sınav yerine geldiğinizde tüketirsiniz. Sınava götüreceğiniz evraklarınızı yanınıza alıp almadığınızı bir kez daha kontrol edin. Sınav yerine en geç 09.15'te ulaşacak şekilde evden çıkın. Sınav salonuna girmeden önce mutlaka kişisel ihtiyaçlarınızı giderin. Sınav süresince sınav salonundan çıkışınıza izin verilmeyecektir. Tuvalet ihtiyacınızın olmaması için, sınava kadarki sürede en fazla 1 bardak sıvı tüketin" denildi. 

"SINAV SALONUNDA YERİNİZE OTURDUKTAN SONRA, NEFES EGZERSİZİ YAPIN" 

Adaylara sınav taktikleriyle ilgili önerilerin verildiği açıklamada, nefes egzersizlerin önemine değinildi. Sınav salonunda, sınav başlamadan önce yapılacak nefes egzersizlerinin rahatlama sağlayacağı belirtilerek, "Bugüne kadar yaptığınız birikimlere ve kendinize güvenin. Sınav salonunda yerinize oturduktan sonra, nefes egzersizi yapın. Nefes egzersizi sakinleşmenizi ve sınava odaklanmanızı sağlayacaktır. Kitapçıkların dağıtımından sınav başlayıncaya kadar tüm uyarıları dikkatlice dinleyin. Sınav kitapçığını baştan sona kontrol edin. Sınav öncesinde yapılacak kodlamaları dikkatlice yapın. Sınavda zaman kazanmak ve daha çok net çıkartmak için 'turlama tekniği'ni uygulayın. Zor sorularla inatlaşarak zaman kaybetmeyin. 4 yanlış, 1 doğruyu götürüyor. Bu nedenle emin olmadığınız soruları işaretlemeyin. Sınavın herhangi bir anında heyecanlanırsanız paniklemeyin. Arkanıza yaslanın, 1 dakika dinlenin, derin nefes alıp vererek beyninize oksijen gitmesini sağlayın ve kaldığınız yerden sınava devam edin. Soruları tam ve dikkatli okuyun. Başarının önündeki en büyük engel dikkatsizliktir.

Dikkatsizliğin en yoğun olduğu zaman dilimi, heyecanın en yoğun olduğu sınavın ilk 10 dakikasıdır. Bu nedenle bu ilk 10 dakikada zor sorularla uğraşmak yerine, kolay sorular seçerek heyecanının azalmasını sağlamalı, sonra zorlayan sorulara geçmelisin. Dikkatsizliğin bir diğer nedeni de zaman kazanma endişesiyle soruları hızlı ve anlamadan okumaktır. Bu, başlangıçta öğrenciye zaman kazandırır ancak iyi anlaşılmayan sorular nedeniyle, tekrar soruya geri dönerek daha fazla zaman kaybına neden olur ve yanlış yapma riskini de artırır. Bu nedenle, acele etmeden, soruda ne sorulduğunu anlayarak ve cevap seçeneklerini de tam ve dikkatli okuyarak doğru cevaba ulaşmalısın. Sınavda üst üste yapılamayan sorular dikkatin azalmasına yol açabilir. Böyle durumlarda, soruların kolay, orta ve zor olarak karışık dizildiğini düşünün ve moralinizi bozmadan sınavınıza devam edin." ifadeleri kaydedildi.