Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Kırmızı renk daha çok para harcatır

Kırmızı renk daha çok para harcatır

Ekonomi Haberleri

Bu yıl 14.'sü düzenlenen Perakende Günleri etkinliğinde, sektörün yol haritası masaya yatırılırken, işin uzmanları da 'bol satış' için ipuçları verdi.

Örneğin; kırmızı renk iştahı açıp bol yeme ihtiyacı doğururken çok da para harcatıyor. Huzurlu bir renk olan pembe ise bağış kampanyalarında daha etkili oluyor. Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'ndeki etkinlikler kapsamında bir konferans veren New York Üniversitesi'nin en popüler Pazarlama ve Psikoloji Profesörü Adam Alter, "Düşünce ve davranışlarımız tahmin etmediğimiz şeylerin etkisi altında. Renkler de bunlardan biri. Şeker pembesi sakin ve huzur verici bir renk olduğu için olumsuz tepki vermiyoruz. Bağış kampanyalarında pembe renk kullanıldığında bağışların arttığını gözlemliyoruz. Kırmızı renk ise iştahı artırıp yeme isteği uyandırırken, daha çok para harcatıyor. Ayrıca kırmızı renk detaylarda hakimiyet sağlıyor. Satışta detaylara hakim olmak için kırmızı önemli. Bu nedenle perakende sektörü için kırmızı çok önemli. Mavi ise yenilikçiliği artırıyor" dedi. Perakende Günleri'nde sektörle ilgili bir konuşma yapan Multi Turkey Yönetim Kurulu Üyesi Hulusi Belgü ise, "26 senede 337 AVM'miz oldu. 57 ilimizdeki AVM'lerde toplam 9,7 milyon metrekare kiralanabilir alanımız bulunuyor. Bu rakam Avrupa standartlarının yarısı. AVM olmayan illerimiz ise Anadolu'da yoğunlaşıyor. Bu da bize yeni yatırım fırsatları doğuruyor" dedi. nbsp;
Ahmet Enes Demiray İSTANBUL nbsp;



UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...