Önder Çelik İSTANBUL
Türkiye pazarında yüzde 6 paya sahip Paktaş, yurt dışında bir marka oluşturma hedefiyle, San Francisco'da geçtiğimiz yıl Hollywood'da ise bu yıl katalog çekimleri yaptı. Firma, ABD'li tüketiciye 1 milyon çorap satmayı hedefliyor. 300 çalışanıyla İstanbul Yenibosna'da faaliyet gösteren firmanın Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve CEO'su Onur Kaya, ayda 4 milyon çift çorap imal ettiklerini belirterek, "Artık fason üretimden öte bizim de sahneye çıkma zamanımız geldi" dedi. Türkiye'de yıllık çorap kullanımının sekiz çift olduğuna işaret eden Kaya, şöyle devam etti: "Bu rakam beş yıl önce beş çiftti. AB'de ortalama 25 ila 35 arasında ABD'de ise 35 çift. 2.5 milyar çorapla dünya üretiminde ikinci sıradayız. ABD, Çin'den 2.5 milyar çift çorap alıyor. O nedenle ihracatta hedefimiz ABD pazarı. ABD'ye yılda 1 milyon çorap satacağımızı düşünüyoruz. 40 milyon dolar ciromuzun yüzde 40'ı ihracattan geliyor." Kaya, büyümek için Avrupa ve Amerika pazarında bir marka satın alabileceklerini sözlerine ekledi.