İmzaların atılmasının ardından yerli otomobil için ayrıntılar netleşiyor. Yerli otomobil, bu yılın ağustos ayında yüzünü gösterecek, seneye aynı dönemde de filo olarak üretim gerçekleşecek. Başlangıçta 4x2, 4x4, sedan ve hatcback olmak üzere 4 model üretilecek ve bunların elektrikli ve içten yanmalı versiyonları bulunacak. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık bu konuda, "Yürütülen çalışma sonucunda içten yanmalı motor seçeneğini de gündeme aldık. Yani bildiğimiz benzinli, mazotlu motor seçeneği olacak ama 'biz bu alanda iddialıyız' demiyoruz. O bir seçenek olarak duruyor. Odaklandığımız alan menzili uzatılmış elektrikli motor" dedi.
Bakan Işık'ın verdiği bilgiye göre, bu dört aracın prototipi ağustos ayında tanıtılacak. Gelecek yıl üretilecek filonun her türlü testleri yapılacak ve 2020'den önce seri üretim başlayacak. "Marka olacaksanız her segmente hitap etmeniz gerekiyor" diyen Bakan Işık, SUV, cip, sedan ve hatcback olacağını, dört modelle başlayacak olan üretimin daha sonra sürekli geliştirileceğini ifade etti. Filo üretiminden ne anlaşılması gerektiğine dair soruyu da Bakan Işık, "Tüm testlerin yapılabileceği kadar aracın üretilmesi" diye cevapladı.
Daha önce yerli otoyu makam otomobili olarak kullanmak için sabırsızlandığını söyleyen Bakan Işık, "Siz de yerli otomobil kullanacak mısınız" sorusu üzerine, "Allah nasip ederse kullanacağım. Normal kullanım izni çıkarsa, filo üretiminden bir tanesini alıp makam aracı olarak kullanmak isterim" dedi. Bakan Işık, vergisel teşvik olup olmayacağına dair bir soruyu da "Türkiye'nin uluslararası yükümlülüklerini ortadan kaldırmayacak, bunlara bağlı kalacak şekilde mümkün olan her türlü destek ve teşvik olacak" diye cevapladı.


2-3 lira masrafla tam gün
? Şehir içinde günde ortalama 25 kilometre kat edildiğini anlatan Bakan Işık, şu bilgileri verdi: "Diyelim ki bir ay siz İstanbul'dan, İzmit'ten çıkmadınız. O ay günlük 2 liralık, 3 liralık şarj maliyetiyle rahatlıkla gezeceksiniz. Şehirler arasında da ilk 80-100 kilometreyi, bataryayla gideceksiniz.?Sonra, arabadaki küçük bir jeneratör bataryayı besleyip şarj edecek. 15-20 dakikada şarjı gerçekleşince, tekrar bataryaya geçeceksiniz ve benzinin, mazotun, LPG'nin olduğu her yere rahatlıkla yolculuk yapacaksınız."


Görünce "Bu çok iyi" diyeceksiniz



Araçların çok konforlu ve yüksek güvenliğe sahip olacağını ifade eden Işık, "Projenin detayları sizinle paylaşıldıkça gerçekten 'bu çok iyi' diyeceksiniz" dedi. Özel sektörle ilgili çağrıyı önümüzdeki günlerde yapacaklarını, TÜBİTAK'ın burada Ar-Ge lideri olacağını, tasarım ve üretimde özel sektörün liderlik yaptığı bir yapının gerçekleşeceğini söyleyen Işık, "Özel sektöre göre çalışmamızı tamamladık, imzamızı attık, detay çalışmalarımız yürüyor. Araçla ilgili 'benim birikimim var, iddiam var' diyen herkesi bir araya getirip katkı isteyeceğiz: Daha sonra ise üretim yapacak babayiğitler için çağrıya çıkacağız" diye konuştu.


İsmini,  'babayiğit'le birlikte  belirleyeceğiz
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde ortaya koyduğu yerli otomobil hedefini hayata geçirmek için yoğun çaba harcadıklarını söyleyen Bakan Işık, "Bir yıllık yoğun çalışma sürecinde birinci fazı tamamladık. Konuyla ilgili olarak dünyanın bu konuda birikimi olan şirketlerinden birisiyle iş birliği anlaşmasını geçen hafta perşembe günü imzaladık. Ağustos ayında 4 adet prototip imalatı yapılacak. Ardından testler, denemeler yapılacak. 2016 yılında da her türlü arazi, iklim ve coğrafi şartlarda testler için filo üretimi gerçekleşecek. Marka ismini çok profesyonel bir çalışmanın sonucunda ortaya koyacağız. Onu da tabii ki bu babayiğit de ortaya çıktıktan sonra belirleyeceğiz. Biz bunu milli mesele olarak görüyoruz. Dolayısıyla üretimi yapacak kişi veya kişilerle bir araya geldikten sonra, Türk Hava Yolları gibi, belki de dünyada Türkiye'yi son derece güçlü şekilde temsil edecek marka üzerinde çalışacağız" ifadesini kullandı.