İzmit Körfez Köprüsü'nün en ağır parçası yerleştiriliyor!

İzmit Körfez Köprüsü'nün en ağır parçası yerleştiriliyor!

Ekonomi Haberleri

Gebze - İzmir Otoyolu Projesi'nde Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün 2 bin 600 tonluk en ağır tabliyesinin yerleştirilme işlemine başlandı.

Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında İzmit Geçiş Köprüsü ile otoyolu birleştirecek olan Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün en büyük parçası yerleştirilmeye bugün başlandı. 2 bin 600 ton ağırlığa, 124 metre boya ve 36 metre genişliğe sahip olan ve tamamı Türk işçiliğiyle yapılan parçanın "Ağır Kaldırma Operasyonu" ile yerleştirilmesiyle bu alanda bir Türkiye rekoru kırılmış olacak. Operasyon tam 11 saat sürecek. nbsp;
İzmit Körfez Köprüsü'nün en ağır parçası yerleştiriliyor!

Yapımını Nurol İnşaat'ın üstlendiği, 1123 metre ve 22 bin 500 ton nbsp;ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün tamamı, nbsp;Türk işçiliğiyle gerçekleştirildi. nbsp;
nbsp;
Türkiye'nin en büyük ulaşım nbsp;yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nin önemli unsurlarından Güney nbsp;Yaklaşım Viyadüğü, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ayağını otoyola nbsp;bağlıyor. Proje tamamlandığında viyadüğü kullanarak köprüden geçen araçlar, 60 nbsp;metre yükseklikten 13 metreye inerek otoyola bağlanacak. nbsp;
İzmit Körfez Köprüsü'nün en ağır parçası yerleştiriliyor! nbsp;
Viyadüğün 2 bin 600 ton ağırlık, 124 metre boy ve 36 metre genişliğe nbsp;sahip olan yaklaşık bir stadyum büyüklüğündeki en ağır tabliyesi özel bir nbsp;operasyonla yerleştiriliyor.Türkiye'nin en büyük ağır kaldırma operasyonu unvanına sahip olan bu nbsp;uygulamayla, aynı zamanda yeni bir rekora da imza atılacak. nbsp;
nbsp;
1123 metre ve 22 bin 500 ton ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme nbsp;yöntemiyle oluşturulan viyadüğün, 2 bin 600 ton ağırlığındaki son tabliyesinin 57 nbsp;metreye kaldırılmasıyla da Türkiye rekoruna imza atılmış olacak. nbsp;
İzmit Körfez Köprüsü'nün en ağır parçası yerleştiriliyor! nbsp;
Geçen Mayıs ayı başında 2 bin 350 ton ağırlığa sahip ilk açıklığın nbsp;kaldırılmasıyla da rekor kırılmıştı. Tamamıyla Türk işçiliğinin eseri olan Güney nbsp;Yaklaşım Viyadüğü, boyutu ve yapım tekniği gibi özellikleriyle dünya yapı nbsp;teknolojileri literatüründe Türkiye'nin gurur duyduğu bir proje olarak yer nbsp;alacak. nbsp;
nbsp;
İSTANBUL-İZMİR 3.5 SAATE İNİYOR nbsp;
Gebze-İzmir Otoyolu Projesi, İstanbul-İzmir arasında kara yolu nbsp;ulaşımını 3,5 saate düşürecek. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü hizmete girdiğinde nbsp;1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek. nbsp;

milliyet


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...