E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft, e-ticaret altyapısı sunduğu 5000'in üzerinde KOBİ arasında yaz mevsiminin internet üzerinden ürün satışlarına etkisini araştırdı. Yazla birlikte düğün mevsiminin gelmesi LCD televizyon, küçük ev aletleri gibi ürünlerin satışlarını yüzde 35 oranında artırırken, mücevher ve takı kategorisinde tek taş pırlanta ve altın satışlarında yıl geneline göre yüzde 77'lik bir artış gerçekleşti.
Yazın ilk ayında yağmurlu havaların bir türlü tam olarak geçmemesi ise klima satışlarını derinden etkiledi. IdeaSoft tarafından yapılan analize göre geçtiğimiz yıl haziran ve temmuz başını kapsayan aynı dönem içinde internet üzerinden satışları yüzde 650 artan klimalar, bu yıl ancak yüzde 380'lik bir artış gösterebildi.
Yaz mevsiminin gelmesiyle insanların fazla kilolarından kurtulmak istemesi, internet üzerinden spor ekipmanları ve malzemelerinin satışlarını da önemli ölçüde artırdı. Bu ürünlerin satışları bir önceki mevsime göre yüzde 30 artarken, okulların kapanması ve öğrencilerin karnelerini almasının da etkisiyle internet üzerinden bisiklet satışları da aynı dönemde yüzde 42'lik bir artış sergiledi. IdeaSoft'un e-ticaret şirketleri üzerinde yaptığı analize göre yazın gelmesiyle satışlarında en çok artış yaşanan diğer ürünler ise kozmetik ürünleri ve oto aksesuarları oldu.