İstanbul Boğazı'nda Sarıyer-Beykoz arasında IC İçtaş-Astaldi JV ortaklığı tarafından yapişlet devret modeliyle yapımı süren İstanbul'un üçüncü köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde kedi yollarının tamamlanmasıyla birlikte Asya ve Avrupa kıtaları bir kez daha birbirine bağlandı.


Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu adıyla yürütülen, 700'ü mühendis toplam 6 bin 500 personelle 24 saat esasına göre çalıştığı projede, önemli aşama kaydedildi. 322 metrelik yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsünün yanı sıra proje kapsamında 22 metrelik çapıyla Avrupa'nın en geniş delme tünelinin de inşa edildiği köprüde kedi yolları (catwalk) tamamlandı.                           


TARİHİ KALEDEN MANZARA KEYFİ
10 şeritli olacak, 8 şeridi karayolu 2 şeridi ise raylı sistem için ayrılan ve kenar açıklıklarıyla birlikte toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olacak olan 3. Köprü'de, kedi yolu montajı ve çelik semerlerin yerleştirilmesi sonrası ağustos ayı başında ana halat çekimine başlanması planlanıyor. 24 saat çalışmaların devam ettiği köprüde, kedi yolu boyunca ışıklandırma yapılarak gece çalışmalarının daha rahat yürütülmesi sağlanıyor.


Boğaz'ın eşsiz güzelliğinin tadını çıkarmak isteyenler özellikle Beykoz Anadolukavağı'ndaki Yoros Kalesi'nden çalışmaları ve manzarayı büyük keyifle izliyor. İstanbullular, Boğaz'ın her iki yakasından bu muhteşem eserin gece görüntüsünün keyfini çıkararak fotoğraf çektiriyor.