Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında ülke genelinde gerilemeye rağmen Doğu ve Güneydoğu'da başarı hikâyesi yazılıyor. 6. Bölge teşviklerinin uygulandığı kentlerde hazır giyim ihracatı ortalama yüzde 41 arttı. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) haziran ayı verilerine gore, yılın ilk yarısında hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 gerilemeyle 8.2 milyar dolar oldu. Sektörde önde gelen İstanbul, İzmir, Bursa, Denizli gibi kentler gerilemeden nasibini alırken teşvik programında 6. Bölge sınırları içinde yer alan kentlerde farklı bir tablo ortaya çıktı. Sektörün yıldız kentleri haline gelen Mardin, Şırnak, Ağrı, Şanlıurfa, Van, Batman, Ağrı ve Iğdır'da ihracat geçen yılın aynı dönemine göre ortalama yüzde 41 arttı.
ÖNCÜ KENT MARDİN
Konfeksiyonda bölgenin öncü kenti haline gelen Mardin'de geçen yılın ilk yarısında 99 milyon dolar olan ihracat bu yıl aynı dönemde yüzde 25 arttı ve 123 milyon dolar oldu. Ağırlıklı olarak tekstil yatırımlarıyla bilinen Şanlıurfa'da konfeksiyon ihracatındaki artış bir yılda yüzde 360 oldu. Kentten 9.6 milyon dolarlık hazır giyim ihracatı yapıldı. Geçen yılın ilk yarısında 13.4 milyon dolarlık giysi ihracatının yapıldığı Şırnak ise yüzde 71 artışla 23 milyon dolara ulaştı. Doğu Anadolu'da ise Ağrı ihracat performansını bir yılda ikiye katlayan kentler arasında yer aldı. Kentten ihracat yılın ilk yarısında 11.6 milyon dolara ulaştı.
İhracat artışlarını değerlendiren Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Süleyman Kocasert, emek yoğun bir sektör olan hazır giyim ve konfeksiyonda istihdama uygulanan cazip teşvikler nedeniyle çok sayıda yatırımın Doğu ve Güneydoğu kentlerine kaydığına işaret etti. Yüzlerce firmanın ya tesislerini taşıdığını ya da bölgedeki girişimcilerin oluşturduğu atölyelerde üretim yaptırmaya başladığına dikkati çeken Kocasert, bölgeyle çalışan yatırımcıların genel anlamda memnun olduğunu söyledi.