Yerel zincirlerde ramazan ayı süresince satışlar hızlı arttı. Türkiye Perakende Federasyonu'na (TPF) bağlı 17 bölge derneğinden alınan bilgiye göre, yerel zincirlerde geçen yılın ramazan ayına göre yüzde 20'ye yakın satış artışı gerçekleşti. 18 Haziran'da başlayan ramazan ayındaki satışların, mayıs ayına göre ise yüzde 35 arttığı belirlendi. TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, "Yine bol, bereketli bir ramazan ayını geride bıraktık. Sezonun açılmasıyla birlikte meyve ve sebze ürünlerinde sepetler biraz daha ucuza doldu" dedi.
Mustafa Altunbilek'in verdiği bilgiye göre yerel zincirlerde et ürünlerinde, sebze ve meyve reyonlarına göre daha çok talep gerçekleşti. Et satışlarında söz konusu dönemde yaşanan artış yüzde 20'ye ulaştı. Özellikle Anadolu'da et tüketiminde daha yüksek artışlar görüldü. Altunbilek, "Kırmızı ette kuşbaşı, dana rosto, kuzu kuşbaşı en çok satılanlar oldu. Sebze-meyvede ise karpuz ilk sırada yer alırken, domates, kavun ve patates bu ürünleri izledi" dedi.
Süpermarket enflasyonu %8.9
Nielsen Türkiye tarafından düzenli olarak gerçekleştirilen aylık 'Süpermarket Enflasyon Rakamları' da açıklandı. Buna göre tütün ve alkollü içecekler hariç süpermarketlerde paketli hızlı tüketim ürünlerinde haziran enflasyonu yüzde 8.9 olarak ölçüldü. Listede fiyatı en çok artanlar yüzde 15.2 ile yağlar oldu. Bunda zeytinyağı fiyatının ikiye katlanması ile diğer yağ çeşitlerinde hasat dönemi öncesi olmasının etkisi görüldü.