Önder ÇELİK BODRUM

Türkiye'nin en gözde beldelerinden Bodrum'da turizmi 12 aya yaymak isteyen turizmci, lüks otel yatırımlarıyla kışın da ilçenin kapılarını yabancı turiste açmayı hedefliyor. ABD, Kuzey Avrupa ve Körfez ülkelerinden zengin turisti Türkiye'ye çekmek isteyen yerli yatırımcı, tanınmış otel markalarıyla franchising anlaşması yaparak dünyaya açılıyor. Bu kapsamda ABD merkezli uluslararası zincir oteller grubu Starwood Hotels and Resorts'un premium markalarından Luxury Collection, Türkiye'deki ilk otelini, 'Caresse, a Luxury Collection Resort amp; Spa' adıyla Bodrum'un Asarlık Mevkii'nde açtı. Temmuzda faaliyete geçen ve Kara Ada'nın karşısında, şehir merkezine 5 dakika mesafede konumlanan oteli Türk yatırımcı Büyükhanlı Kardeşler Grubu inşa edip işletiyor. 150 milyon dolarlık yatırımla 4.5 yılda tamamlanan otelin açılışı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Büyükhanlı Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Büyükhanlı, yüzde 85'ini öz sermaye ile yaptıkları otelde 64 rezidans, 84 oda olduğunu söyledi. Oteli 12 ay açık kalacak şekilde açtıklarını kaydeden Büyükhanlı, "Odalar yerden ısıtmalı. Kış turizmini Bodrum'da cazip hale getireceğiz. Burayı; balık, yelken, yat, yemek, sağlık, SPA turizmi üzerine popüler bir yer yapmak istiyoruz" dedi. Otelde oda fiyatlarının 750 avrodan başladığını ifade eden Büyükhanlı, bu sezon 450 avrodan başlayan açılış fiyatı belirlediklerini, kışın bu fiyatlarda 200 avroluk indirim yapacaklarını, önümüzdeki yıldan itibaren de yüzde 90-95'in üstünde doluluk hedeflediklerini söyledi. Bodrum'da emlak değerlerinin beklentilerinin de üzerine çıktığını ifade eden Büyükhanlı, "İstanbul ile rekabet edebilecek noktaya geldi. Bu nedenle bu yatırımları yapacak duruma geldik. Türkiye'yi inşallah daha iyi günler bekliyor" diye konuştu.
'W' OTEL AÇILABİLİR
Bünyesinde W, Sheraton gibi otelleri barındıran Starwood Grubu'nun Başkan Yardımcısı ve Akdeniz Bölgesi Operasyonlardan Sorumlu Direktörü Robert Koren de, Türkiye'de; İstanbul, Ankara, Adana, Bursa, İzmir ve Samsun illerinde otelleri bulunduğunu belirterek, Bodrum'da Caresse'nin dışında yeni otel yatırımı yapmak istediklerini ve bunun W markasıyla olabileceğini söyledi. Otellerinde müşterilerinin günlük harcamasının ortalama 1.500 avro olduğunu kaydeden Koren, İngiliz, Amerikan, Alman, Fransız, İsveç ve Kuzey Avrupalı turisti hedeflediklerini söyledi.


680 BİN AVROYA REZİDANS!

Otelde 64 evden oluşan rezidans bulunduğunu ve bunların 9-10 tanesinin satıldığını belirten Volkan Büyükhanlı, "Evler 120 m2'lik 1+1'lerden 480 m2'lik 5 odalı evlere kadar değişebiliyor. Fiyatlar da ev büyüklüklerine göre 680 bin avro ile 1 milyon 900 bin avro arasında" dedi.