Önder ÇELİK İSTANBUL

Türkiye'de son yıllarda daha çok tercih edilen ve 35 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşan franchise sistemi, artan talebe karşılık verimlilik sorunu ile karşı karşıya kalabiliyor. Bayi ağlarını genişletmek isteyen firmalar yer seçimi konusunda profesyonel destek almamışsa daha iş başlamadan sonuç hüsrana dönebiliyor. Neyseki teknolojik gelişme bu işe de çare buldu. Rekabetin yoğun yaşandığı bir sektörde franchise verdiyseniz ya da verecekseniz yer seçimini daha doğru yapabilirsiniz. Coğrafi bilgi sistemlerini kullanarak yazılım ve modeller geliştiren, sektörel ve istatistiki veriler sağlayan, bu verileri yorumlayarak çözümler üreten yüzde 100 Türk sermayeli bilişim ve danışmanlık şirketi Maptriks; ticari operasyon başlatmak isteyenlere için "en kârlı" bölgeleri belirliyor. Yatırım yapmak isteyenlerin sezgisel kararlar almalarının önüne geçerek onlara gerçek veriler üzerinde yol gösteren Maptriks; perakende, hızlı tüketim ürünleri, enerji, finans, gayrimenkul, medya ve franchise gibi birçok sektör için hedef odaklı çözümler üretiyor.
12 BİN CADDE ANALİZİ
Maptriks çözümleri ile 12 bin perakende caddesi ve AVM'ler analiz ediliyor, banka şubesi ve ATM alanları için yer seçimi ve potansiyel belirlemede sosyo-ekonomik düzey, erişilebilirlik, rekabet, mevduat ve kredi tutarları, gibi bilgiler derleniyor. Bunun dışında hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmalara hedef kitlelerini belirleyebilecekleri detaylı analizler sunuluyor. Maptriks birçok sektör için sunduğu hizmetler ile milyonlarca liranın boşa gitmesine neden olacak yanlış lokasyon riskini ortadan kaldırıyor. Ticari faaliyetin yapılmasının planladığı bölgede demografik yapı ile ilgili verileri alan şirket, ardından saha araştırması ile elde ettiği sonuçları kendi yazılımı olan bir harita üzerinden müşterisine sunuyor. Böylece Maptriks ile çalışan müşteriler, yatırım yapmayı planladıkları konumun iş modellerine uygun olup olmadığını anlayarak ileride ortaya çıkabilecek devasa zararların önüne en baştan geçmiş oluyor.