Sultan Avrupa seferine çıktı

Sultan Avrupa seferine çıktı

Ekonomi Haberleri

Dossi, "Sultan" markasıyla Doğu Avrupa'yı salça ve ketçapla fethetti. Romanya pazarının yarısına hâkim olan Dosso Dossi Holding'in hedefi Avrupa liderliği

Fatih Selek BÜKREŞ
Dosso Dossi'yi birçoğumuz dünya genelinde ses getiren 'fashion show'larla tanıyor. Oysa Dosso Dossi otelcilik, inşaat ve gıda sektöründe de önemli işler yapıyor. Sultan Gıda, holdingin bayrak şirketlerinden biri. Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan ile Sultan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eraslan, 14 yıl önce pazarlamacılıkla adım attıkları Romanya'da Sultan markasıyla salça devi oldu. Bükreş'e 100 km uzaklıkta kurulu fabrikalarına basın turu düzenleyen Eraslan kardeşler, serüvenlerini ve hedeflerini şöyle anlattı: "2001'de ihracat için Romanya'ya geldik. Pazarlama ağı oluşturduk. Ülke komünizmden çıkmıştı. Ne getirsek satıyorduk. Daha çok çikolata, gofret gibi ürünler getiriyorduk. Bu sırada ciddi anlamda salça ihtiyacı olduğunu gördük. Zaten Bergama'da bir fabrika almıştık. Romanya'nın vergi ve gümrük muafiyeti teşvikleri vardı. Fabrikamızı taşımak kaçınılmaz oldu. Yani pazarlamacı olarak girdik, üretici olduk. Kısa sürede çok ciddi pazar elde ettik. Bu sefer hammadde maliyetleri yüksek gelmeye başladı. Bunun üzerine Çin, Yunanistan ve İran'a yöneldik. Buralardan aldığımız salçayı işleyip pazara sunduk. Şu an sektörün yüzde 50'sine hakimiz. 600 market ve 7 bin satış noktasında ürünlerimiz müşterisiyle buluşuyor. Avusturya, Polonya, Rusya, Macaristan ve Ukrayna'ya da ihracat yapıyoruz. nbsp;
KRALIN VASİYETİ ÖNLERİNİ AÇTI
Açıkçası Sultan markasıyla gelirken çok tedirgin olduk. Romanya 400 sene Osmanlı hâkimiyetinde yaşamış. Belki antipatileri vardır diye düşündük. Oysa Rumen kralların 'Başınız dara düştüğünde Rusya'ya değil Osmanlı'ya sığının' şeklinde vasiyetleri varmış. Bu anlayış, kuşaktan kuşağa geçmiş. Türkleri seviyorlar. Sultan markası çok beğenildi. Evine Sultan Salça girmeyen Romanyalı yoktur. Maliyetler sebebiyle yeri geldiğinde zarar ettiğimiz oldu. 'Seneye satarız' dedik ve kalitemizi bozmadık, güven kazandık. Hedefimiz ürün gamını çoğalmak ve fasulye, bezelye, mantar, reçel gibi ürünlerle bütün Avrupa pazarına açılmak. Ardından Orta Doğu ve Afrika'ya girmeyi düşünüyoruz. Bunun için fabrikalarımızı tek çatı altında toplayacağız. Halen 35 milyon dolar olan ciromuzu yeni yatırımların devreye girmesiyle önümüzdeki yıl 45 milyon dolara çıkaracağız. Çalışan sayımız da 250'den 400'e yükselecek. Turizmde de hedeflerimiz var. 50 bin ve 30 bin metrekarelik iki arazide otel yatırımı planlıyoruz."
7 BİN SATIŞ NOKTASINDALAR
Dosso Dossi'nin Romanya'daki salça üretim tesislerinde yıllık 10 bin ton hammadde işleniyor. Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan (solda) ve ağabeyi Ahmet Eraslan, "Biz, fashion showlarla biliniyoruz ama ondan önce Sultan Gıda'yı kurmuştuk. 7 bin satış noktasında ürünlerimiz var" diyor.



UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...