Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden olan, Asya ve Avrupa kıtalarını tüp geçişle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi çalışmalarında kazı işlemi planlanandan 6 ay önce bitti. Kazı işleminin 6 ay önce bitmesi, sözleşmeye göre 2017 yılının ağustos ayında bitmesi planlanan projenin, 2016 sonunda hizmete girmesi ihtimalini güçlendirdi. 100 dakika sürecek bir yolculuğu 15 dakikaya indirecek proje sayesinde vatandaşlar Kazlıçeşme'den Göztepe'ye kendi araçlarıyla kısa sürede ulaşabilecek. Toplam uzunluğu 5 bin 400 metre olan projenin Boğaz'ın altında kalan 3 bin 340 metrelik kısmı 490 günde geçildi. Bağlantılı yollarla toplamda 14 bin 600 metre uzunluğa sahip olacak tünelin en derin noktası, İstanbul Boğazı'nın 106.4 metre derinliğinde yer alacak. Günde 130 bin lastik tekerlekli aracın geçmesi beklenen tünel, seyahat süresini kısalttığı için emisyon miktarı, yakıt tüketimi ve araç bakım masraflarında tasarruf getirip ekonomiye katkı sağlayacak. Kazı çalışmaları 19 Nisan 2014'te başlayan proje için 1 milyar 245 milyon dolarlık yatırım yapılıyor. Yap-İşlet-Devret modeliyle inşa edilen tüp geçidi inşa eden Yapı Merkezi ve SK E&C, 24 yıl 5 ay işletip devredecek.
OTOBÜS VE KAMYON YOK
İkişer şeritli ve 2 katlı olarak inşa edilen tüneli yalnızca küçük otobüs, minibüs ve otomobiller kullanabilecek. Geçiş ücreti tek yönde otomobiller için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV şeklinde olacak.