Aston Martin'in yeni modeliyle birlikte bir donanım ve teknik özellik geliştirildi. İşte o ayrıntılar;


V8 Vantage modelinde geliştirme yapılarak dinamik özellikleri, tarzı ve değeri arttırıldı


Altı vitesli Sportshift™ şanzıman yerine yedi vitesli Sportshift™ II şanzıman takıldı


Şaside ve frenlerde yükseltme yapılarak sürüş duygusu, cevap ve kontrol arttırıldı


Yarış arabalarından uyarlanan aerodinamik yapı, V8 Vantage'ın ödül kazanan görüşünü pekiştirdi


Aston Martin Vantage serisi, VS Vantage modeline geniş bir yelpazede yenilikler eklemeye devam ediyor, bu yenilikler markanın başlangıç düzeyi spor arabaların dinamik duygusunu, tarzını ve rekabetçiliğini arttırıyor.


2008'den bu yana uygulanan en geniş kapsamlı program sonucunda, revize edilmiş 4.7 litre hacimli ve 420 BHP (426 PS / 313 kw) gücünde motorlu başlangıç düzeyi V8 Vantage, ilk defa büyük beğeni kazanan Vantage S modelinde uygulanmış bir dizi yeniliği içeriyor. Standart altı vitesli düz şanzıman korundu, fakat isteğe bağlı altı vitesli Sportshift™ otomatik şanzıman seçeneği yerine yedi vitesli Sportshift™ II almak mümkün. Bir adet ek vites, daha yakın dişli boyları, daha düşük son vites dişlisi ve daha hızlı vites değiştirme olanağı sağlayan yapı içeren bu yeni şanzıman (özel olarak Aston Martin için tasarlandı ve üretildi), daha hızlı ve daha hassas vites değiştirme olanağı sağlıyor, hızlanmayı optimize ediyor ve spor araba sürüş zevki veriyor.


V8 Vantage'ın şasisinde dinamik iyileştirmeler yapıldı ve Vantage S serisinin özellikleri eklendi. Daha hızlı direksiyon kontrolü, daha büyük frenler daha geniş lastiklerden oluşan bu yenilikler, V8 Vantage modelinin kendi sınıfında öncü özgüvenini arttırıyor, daha bile çok cevapv vermesini sağlıyor ve sürüş heyecanını arttırıyor. Yeni direksiyon mili, valf eklenmiş hidrolik direksiyon ve önceki modelde mevcut 17:1'e kıyasla daha hızlı 15:1 dişli oranı, yeni V8 Vantage'ın daha hassas yönetilmesini ve daha çevik olmasını sağlıyor ve büyük sürüş keyfi için daha çok geri besleme sağlıyor. 380 mm iki parçalı ve havalandırmalı demir döküm ön disk frenler ve altı adet piston kaliperi, frenleme gücünü ve pedal duygusunu arttırıyor. Bu yeni fren sisteminde dik yokuşları inerken daha hassas kontrol sağlayan Hill Start Assist (HSA) ünitesi bulunuyor.


V8 Vantage'da ayrıca bir önceki modelden 10 mm daha geniş lastikler bulunuyor. Bu büyütülmüş temas yüzeyi hem V8 Vantage'ın zaten büyük olan yol tutuş kuvvetini daha da arttırıyor, hem de daha iyi cevap veren direksiyonun ve daha güçlü frenlerin tam anlamıyla kullanılmasını sağlıyor.


Sınırlı sayıda üretilmiş Vantage 8 ve N400 modellerinden esinlenilen bir dizi tarz değişiklikleri, performans artışını yansıtmak için V8 Vantage'a uygulandı. Ön tampon daha alçak yapıldı, aerodinamik ayırıcı eklendi ve motora ve ön frenlere hava aktaran hava girişi büyütüldü. Arka tamponda dramatik duygu ve işlev oluşturmak için yayıcı eklendi ve V8 Vantage'ı daha güçlü göstermek için yarış arabalarından esinlenilen çıtalar eklendi.


Vantage S ise bu serideki en çok donatı içeren, en yüksek performansı gösteren ve en çok sürücü odaklı olan V8 motorlu model özelliğine sahip. Vantage S'in 7.300 devir/dakika'da 430 BHP (436 PS / 321 kW) güç üreten ve 5.000 devir/ dakika'da 490 Nm (361 libre/fit) tork üreten motoru, standart olarak takılan Sportshift™ yakın oranlı ve yedi vitesli otomatik-düz şanzımanı mükemmel şekilde tamamlıyor. Sadece S modeline özgü spor egzoz sistemi, modelin spor karakterini vurguluyor, etkileyici bir eşlik sesi sunuyor ve sürüş deneyiminin yoğunluğuna katkıda bulunuyor.


Vantage S'in spor arabalardan esinlenilen aerodinamik yapısındaki karbon fiber ayrıntılar, onu V8 Vantage'dan ayıran cazip bir görsel ayırıcı özellik oluşturuyor, iç kısımda ise S modelinin yeni özelliği, Aston Martin'in geleneksel elle dikilen deri döşeme ustalığı ile çarpıcı modern tasarımı birleştirmekteki benzersiz yeteneğini gösteren şık döşeme. Garmin ile birlikte tasarlanan tümüyle entegre uydu seyir sistemi, Bluetooth ve otomatik pilot özellikleri de içeriyor ve standart olarak bulunuyor.


Çığır açan V12 Vantage üretimi devam ediyor; bu saygın model aşırı performans, özgünlük ve kullanım kolaylığı özelliklerinin eşsiz birleşimini tek pakette sunuyor. 510 BHP (380 kW / 517 PS) güç ve 570 Nm (420 libre/fit) tork üreten 6.0 litre hacimli V12 motor, Vantage serisinde büyük bir değişiklik oluşturarak en yüksek hızın 305 km/saat, 0'dan 100 km/saat hıza ulaşma süresinin 4.2 saniye olmasını sağlıyor ve onu diğer modellerden ayıran benzersiz heyecanlandırma özelliği sunuyor.


Yarış, Aston Martin'in ayrılmaz özelliği, Vantage de Aston Martin'in yarış etkinliklerinde en önde yer alan serisi. Vantage ilk defa 2006'da yarışlarda kullanıldı. V8 Vantage'ın GT4 versiyonları zorlu bir rakip olduklarını kanıtladı, yarış modelleri üretildi, kendi sınıflarında birincilikler kazandı.


Simge oluşturan tarzı, heyecan verici performansı, gerçek el ustalığı ve özgünlüğü, yenilenen Vantage serisine benzeri görülmemiş derinlik ve çekicilik kazandırıyor.
 
V8 Vantage Teknik Özellikleri
Kaporta:
İki kişilik iki kapılı model veya deri tavanlı üstü açılır model
Çekilmiş alüminyumdan yapılmış VH kaporta
Alüminyum, magnezyum alaşımı, kompozit ve çelik kaporta
Kapılarda çekilmiş alüminyumdan yapılmış yandan çarpma koruma direkleri
Halojen projektörlü farlar (normal huzme)
Yüksek yoğunlukta deşarj farlar (uzun huzme)
LED stop lambaları


Motor:
Tüm alaşımlı baş üstü kam mili, 32 supap, 4735 cm3 V8
Önde ortaya monte edilmiş motor, arkadan çekişli
Aktif baypas supapları içeren tümüyle katalize paslanmaz çelik egzoz sistemi
Sıkıştırma oranı 11.3:1
Maksimum güç: 7.300 devir/dakika'da 313 kW (420 bhp / 426 PS)
Maksimum Tork: 5.000 devir/dakika'da 470 Nm (346 libre/fit)
Maksimum Hız: 290 km/saat


Şanzıman:
Arkada ortaya monte edilmiş altı vitesli düz şanzıman
İsteğe bağlı arkada ortaya monte edilmiş Sportshift II* yedi vitesli otomatik-düz vites
Alaşımlı tork tüpü ve karbon fiber kardan mili
Sınırlı kaymalı diferansiyel
Son vites dişli oranı 3.909:1 (düz); 4.182:1 (Sportshift II)


Direksiyon:
Pinyon dişlisi içeren hidrolik direksiyon, uçtan uca 2.62 tur
Diğer eğilme ve erişim ayarı.
Tekerlekler ve lastikler
19 inç V pimli alaşım döküm gümüş rengi tekerlekler ve kaplama
Ön lastikler 8.5J x 19 inç Bridgestone Potenza RE050 245/40 ZR19
Arka lastikler 10.0J x 19 inç Bridgestone Potenza RE050 285/35 ZR19


Süspansiyon:
Önde eğilme önleyici geometriye sahip bağımsız çift süspansiyon kumanda kolu, spiral yaylar, devrilme önleme çubuğu ve tekli tüp damperler
Arkada çökme ve kalkma önleyici geometriye sahip bağımsız çift süspansiyon kumanda kolu, bobinli yaylar, devrilme önleme çubuğu ve tekli tüp damperler


Frenler:
Önde havalandırmalı ve yivli iki parçalı hareketli disk frenler, çapı 380 mm, altı adet piston kaliper
Arkada havalandırmalı ve yivli çelik disk frenler, çapı 330mm, dört adet piston kaliper
Dinamik Denge Kontrolü (DSC)
Kilitlenme Önleyici Fren (ABS)
Elektronik Fren Gücü Dağıtımı (EBD)
El Freni Yardımı (EBA)
Hidrolik Fren Yardımı (HBA)
Pozitif Tork Kontrolü (PTC)
Yokuş Yardımı (HSA)
Çekiş Kontrolü


İç kabin:
Tümüyle deri iç döşeme
Siyah gösterge paneli döşemesi ve grafit rengi orta konsol döşemesi
Deri kaplı spor direksiyon
Elektrikle çalışan spor tipi koltuklar ve yan hava yastıkları
İki kademeli sürücü ve yolcu ön hava yastıkları
Elektrikle çalışan ve ısıtmalı dikiz aynaları
Isıtmalı arka cam
Otomatik sıcaklık kontrolü
Organik Elektro Aydınlatmalı (OEL) göstergeler
Seyahat bilgisayarı
Arka park sensorları
Lastik havası göstergesi
Alarm ve immobiliser
Uzaktan kumandalı merkezi kapı ve bagaj kilit sistemi
Cam ECU
İzleme cihazı (sadece İngiltere için)
LED harita okuma lambaları
Kalem ve kalem yuvası


Eğlence:
160 W gücünde, 6 CD alan Aston Martin müzik seti
Entegre Apple iPod® fişi
USB yuvası ve Waveform Audio Format (WAF), Windows Media Player (WMA) ve MPEG (MP3) müzik dosyaları çalma özelliği
Dış seçenekler:
V pimli döküm alaşım grafit rengi boyalı tekerlekler ve kaplama
10 pimli dövme alaşım gümüş rengi boyalı tekerlekler ve kaplama
10 pimli dövme alaşım grafit rengi boyalı tekerlekler ve kaplama
Spor tipi süspansiyon (sadece iki kapılı model için)
Karbon fiber kaporta paketi (ön ayırıcı ve arka yayıcı)
Parlak kaplamalı ızgara
Gümüş rengi motor kapağı ve yan dikmeler
Şeffaf stop lambaları
Fren kaliper rengi seçenekleri: siyah, kırmızı, gümüş
Ön park sensorları


İç seçenekler:
Elektrikle altı yönde ayarlanabilir hafif koltuklar
Hafıza özellikli ön koltuklar ve dikiz aynaları (üç pozisyonlu) (hafif koltuklarla birlikte standart)
Isıtmalı koltuklar (hafif koltuklar hariç)
ISOFIX (sabit yükseklik) özellikli yolcu koltuğu (sadece spor koltuklar için)
Gösterge paneli kaplama seçenekleri: kestane, maun, kül, bambu, gümüş renkleri
Renk seçenekli deri kaplı spor tip direksiyon
Geçmeli deri koltuk kaplamaları
700 W Aston Martin Premium müzik seti ve Dolby® Pro Logic II® özelliği
1000 W Bang & Olufsen BeoSound müzik seti ve ICEpower® teknolojisi
Uydu seyir sistemi
Otomatik pilot
Bluetooth® telefon özelliği
Parlamayı otomatik azaltan dikiz aynası
Parlamayı otomatik azaltan dikiz aynası ve garaj kapısı açma ünitesi
Alarm güncelleme (hacim ve eğilme sensorlu)
İkinci cam ECU
İzleme cihazı
Özel ayarlanabilir çıta plakaları
Kül tablası ve çakmak
Bagaja monte edilen şemsiye
Rüzgâr saptırıcı (sadece Roadster için)
İlk yardım çantası


Ebatlar:
* Uzunluk 4385 mm (172.6”)
Genişlik (yan aynalar hariç) 1865 mm (73.5”)
Genişlik (yan aynalar dâhil) 2025 mm (80.0”)
Yükseklik (iki kapılı) 1260 mm (49.6”)
Yükseklik (Roadster) 1270 mm (50.0”)
Dingil mesafesi 2600 mm (102.5”)
Ön iz genişliği 1570 mm (62.0”)
Arka iz genişliği 1590 mm (62.6”)
Dönüş çapı 11.38 m (37.3 fit) (kaldırımdan kaldırıma)
Bagaj hacmi (iki kapılı) 300 litre (10.6 fit/küp)
Bagaj hacmi (Roadster) 144 litre (5.0 fit/küp)
Benzin deposu hacmi 80 litre (17.6 galon)
Dingil ağırlığı (iki kapılı) 1630 kg (3595 libre)
Dingil ağırlığı (Roadster) 1710 kg (3770 libre)
Benzin tüketimi 1 litre/100 km:
Düz Vites
Şehir içi 19.6 / Uzun Yol 10.4 /Birleşik 13.8
Sportshift II*
Şehir içi 19.2 / Uzun yol 9.3 / Birleşik 12.9