Dünyanın en fazla tüketiciye ulaşan şirketlerinden biri olan Coca-Cola'nın Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Muhtar Kent, bugün geçerli olan birçok şeyin önümüzdeki 10 yılda geçerliliğini yitireceğini ifade etti. G20 Genç Girişimciler İttifakı Zirvesi'nin “Girişimcilik: G20 ve B20 Gündeminde İlk Defa” başlıklı oturumunda konuşan Kent, sözlerine Hakkari'nin Dağlıca bölgesindeki terör saldırısını lanetleyerek başladı. Piyasada şu an neler olduğunu değil, olacakları bilmek gerektiğini, teknolojinin tüketicinin bir sonraki isteğinin anlaşılmasına yardımcı olduğunu ifade eden Kent, “Tüketicinin özel isteklerini gözden kaçırmamak gerekiyor. Bugün tüketici sizin markanızdan, ürününüzden, çalışanlarınızdan bahsetmeli. Kendi aralarında sizin hakkınızda konuşmalı” ifadesini kullandı.
KADIN, SU, SAĞLIK
Tüketicinin sürdürülebilirliğe verdiği öneme işaret eden Muhtar Kent, “Dolayısıyla şirketler olarak sürdürülebilir şekilde kaynaklarımızı elde etmeliyiz. Hizmet ettiğimiz toplumlara böyle yaklaşmalıyız. Ancak o zaman markalarımızı parlatabiliriz. Bu bize bir fırsat getiriyor. Ürünleriniz için daha iyi bir bedel alma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu nedenle benim şirketimde iş tarihimizde ilk defa 2015'te biz global olarak su konusunda nötr olduğumuzu ilan ettik. Ürettiğimiz her bir litre Coca Cola'nın karşısında kaynakların tazelenmesi için bütün dünyaya bir litre suyu geri sunuyor olacağız. Yani kullandığımız su nötr olacak. Suyu tüketmeyeceğiz” diye konuştu. Üzerinde durdukları üç öncelikten bahseden Kent, “Su, kadın, insan sağlığı. Gittiğimiz bütün kıtalarda önceliklerimiz böyle” dedi.