Tüketici fimansmanı şirketi olan TEB Cetelem, otomobil müşterilerinin satın alma davranışlarını bir rapor halinde açıkladı. 2012 yılından bu yana Türkiye'nin de içinde bulunduğu 14 ülkeden 8 bin kişiyle görüşülerek yapılan araştırmaya göre dünya genelinde 80 milyonun üzerinde otomobil satışıyla yeni bir rekor kırılacak. Raporda ülkelerin tüketici davranışları ve kullanım tercihleri de değerlendiriliyor. Araştırmaya katılan ülkelerde fiyat, otomobil seçiminde bir numaralı unsur olarak öne çıkıyor. Ardından yakıt tüketimi, güvenlik ve yol tutuş faktörleri geliyor. Türkiye'de ise 'yakıt tüketimi' yüzde 58 ile otomobil tercihinde birinci kriter olarak önemini koruyor. Fiyat ikinci, güvenlik üçüncü tercih sebebi.
Araştırmaya göre 8 Avrupa ülkesinde yeni otomobil satın alan müşterilerin yaş ortalaması 2007'de 48 iken 2012'de 52'ye yükseldi. En genç otomobil müşterileri, 35 yaş ile Çin'de, 40 yaş ile Güney Afrika ve 41 yaş ile Türkiye'de yer alıyor.
KADIN MÜŞTERİDE İNGİLTERE
Araştırmaya göre İngiltere yüzde 35 ile otomobil satın alan kadın sayısının en yüksek olduğu ülkelerden biri. ABD'de bu oran yüzde 50'nin üzerinde. Japonya'da otomobil alıcılarının yüzde 40'ını kadınlar oluştururken, Avrupa'da bu oran yüzde 31 seviyesinde. Türkiye'de ise araç sahiplerinin sadece yüzde 11'ini kadınlar oluşturuyor.
2020'DE 100 milyon araç 
2020'de yıllık satılan araç sayısı 100 milyonun üzerine çıkacak. Araştırmaya göre Avrupa, 1000 kişiye 582 binek araç ile Japonya ve ABD'nin ardında yer alıyor. 2020 yılına kadar 1000 kişiye düşen otomobil sayısında en büyük artışlardan biri Türkiye'de yaşanacak. Türkiye'de 1000 kişiye bugün 171 otomobil düşerken, 2020'de bu sayının 236'ya yükselmesi bekleniyor. Ülkelerin çoğunda ikinci el binek otomobil piyasası, sıfır otomobil piyasasına göre daha hareketli. Sedan ve hatchback kasalar öncelikli tercih edilirken, ABD'de pick-up araçlar, toplam pazarın yüzde 49'unu oluşturuyor. Türkiye'de de araçların yüzde 28'i hafif ticari.