Önder ÇELİK REMSCHEID

Bundan 140 yıl önce bakır ustası Johann Vaillant tarafından Almanya'da kurulan ve bugün 60'dan fazla ülkede 30 milyon müşterisine ısıtma ve soğutma konusunda çözümler üreten Vaillant, Türkiye genelindeki 400'den fazla bayisinde enerji danışmanlığı hizmeti verecek. Vaillant; cihaz satışlarının yanısıra, satış öncesi ve satış sonrasında tüketiciye özel enerji modellemesi yaparak, hem finansal açıdan hem de tüketim açısından çözümler üretecek. Almanya'nın Remscheid kasabasındaki Vaillant üretim fabrikalarında gazetecilerin sorularını cevaplandıran  Vaillant Group Türkiye CEO'su Dr. Axel Busch, Türkiye'de ilk olarak uygulayacakları enerji danışmanlığı hizmeti ile hem tüketiciye hem de enerji verimliliğine katkıda bulunacaklarını kaydederek, “2017 yılında Enerji Kimlik Belgesi (EKB) her bina için zorunlu olacak. Enerji tasarrufu devrimi için Vaillant hazır. Bu yaz itibariyle iki enerji bayiliği hayata geçirildi. Yıl sonuna kadar 30, 2018'in sonuna kadar da bütün bayilerimizi enerji bayiliğine dönüştüreceğiz” dedi.
CİRO HEDEFİ 500 MİLYON 
Değişen kanun ve mevzuatların sektörü ve tüketici beklentilerini değiştirdiğine işaret eden Busch, şöyle devam etti: “Sektörde ilk olarak yeni Enerji Bayiliği konsepti ile tüketicilerimize sadece cihaz satışı değil aynı zamanda konutlarının ihtiyaç ve tüketim yapılarına göre enerji modellemesi yaparak, izolasyon ve geri dönüş finans modeli dâhil anahtar teslim komple sistem çözümü sağlayacağız. Türkiye'de 1992'de faaliyete başladık. 23 yılda 1.3 milyon kullanıcıya ulaştık. Enerji Danışmanlığı ile 2020 yılına kadar 700 bin haneye daha ulaşmayı hedefliyoruz. 400 enerji bayisiyle 2020'de ciromuzu ikiye katlayacağız. Yılın başında Türkiye büyüme hedefimizi yüzde 10 olarak belirlemiştik ve bu hedef doğrultusunda yılı 250 milyon TL ciro ile kapatacağız.”
10 MİLYON AVRO YATIRIM
Türkiye'de 1 yılda 900 bin kombi satıldığını ve pazar hacminin 1 milyar dolar olduğunu kaydeden Busch, soğutma pazarında hedefledikleri yerde olmadıklarını, Türkiye'ye 10 milyon avro yatırım yapacaklarını söyledi. Vaillant'ın yüzde 15 payla pazarda lider olduğunu kaydeden Busch, “Satışlarımızın yüzde 20'si tüketici tavsiyesiyle oluyor” dedi. Son dönemde yaşanan gelişmeleri de değerlendiren Busch, “Yatırımları ertelemedik. Biz Türkiye'de liderliğe devam edeceğiz. Hepimiz aynı gemideyiz” ifadelerini kullandı.
GREEN IQ İLE YÜZDE 30'A VARAN TASARRUF

Nisanda açılan ürün pazarlama merkezi Vaillant Expo'da şirketin tarihi ile geleceğin teknolojileri sergileniyor. Isıyı depolamak için gelecekte 'zeolith' maddesini kullanacak şirket, 'Green IQ' etiketli ürünler ile yüzde 30'a varan tasarruf sağlayacak. Vaillant, iPhone'dan kombi kontrolü sağlayan teknolojiyi ise nisanda Türkiye'de satışa sundu.

VAILLANT GROUP CEO'SU:

Vaillant'ın faaliyet gösterdiği dünya pazarında, Türkiye'nin üçüncü, Avrupa kombi pazarında ise Türkiye'nin ikinci olduğunu belirten Vaillant Group CEO'su Dr. Carsten Voigtländer, 1874 yılında kurulan Vaillant'ın geçen yıl 2.3 milyar avro ciro elde ettiğini belirterek, bu yıl 2.4, 2020 yılında da 2.5 milyar dolar ciro hedeflerinin olduğunu söyledi. DemirDöküm'ü aldıktan sonra Türkiye'de pazar lideri olduklarını belirten Voigtländer, satın almalara açık olduklarını ifade ederek, Türkiye'ye 3-5 yıl değil, 50-100 yıllık perspektiften baktıklarını söyledi. Dünya genelinde 12 bin 500 çalışanı olan Vaillant Grup'un satış gelirlerinin yüzde 70'inin Vaillant markasından geldiğini ifade eden Carsten Voigtländer, “Toplam cironun yüzde 10'u Türkiye'den geliyor. Yenilenebilir enerji ürünleri cironun yüzde 10'unu oluşturuyor” dedi. Enerji verimliliğine uygun ve çevre ile barışık ürünlerle Vaillant Türkiye pazarının büyüyeceğini kaydeden Voigtländer,  “Avrupa'da enerji verimliliği için  çıkan kanun ve mevzuatlar paralelinde Vaillant olarak  yeni ürünler geliştirdik. Gelirlerimizin yüzde 4'ünü Ar-Ge'ye ayırıyoruz. Bu yeni ürünler ile Türkiye pazarında farklılık oluşturacağız.”