Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, şirketin bünyesindeki içecek firmalarını Japon dev DyDo DRINCO'ya satma kararının ardından Instagram ve Twitter hesabı üzerinden açıklamalar yaptı. Yıldız Holding'in 50 bin çalışanı olduğunu, yapılan iş bölümü çerçevesinde, sadece kendisiyle ilgili konuları sosyal medya hesabından paylaştığını söyleyen Ülker, enerji ve kaynaklarını bisküvi ve çikolata işine seferber ederek, markalarının dünya çapında global markalar olması için çalıştıklarını anlattı. Ülker Instagram hesabında şunları yazdı:
İşte bu yüzden süt ve içecek işlerimizdeki çoğunluk hisselerimizi işinde uzman yabancı şirketlere sattık. Ama bizim yüzde on hissemiz var ve yönetimde yer alıyoruz. ÜLKER markasını sadece belli bir süre için kullanabilecekler. Türkiye ve ihraç pazarındaki tüketicilerimiz için onlara devrettiğimiz markalarla iyi bir şekilde hizmet edeceklerdir.
HASSAS DAVRANIYORUZ
Takdir edersiniz ki bu bir ortaklıktır ve biz de sorumluluklarımızın farkındayız ve ortaklarımızı seçerken hassas davranıyoruz. Mesela öncelikle tercihimiz mevcut ortaklarımıza hisse satışı veya stratejik bir ortak bulmak oluyor. Halka açılmak veya fonlara satış daha sonraki tercihimiz. Yönetimde yer almaktaki amacımız, şirketlerin yapısı ve çalışanları hakkında ve bilhassa markalarımızın kimlikleri, pazarı ve tüketici tercihleri ile ilgili rehberlik etmektir.
Bir de şunu ekleyeyim. “Her horoz kendi çöplüğünde öter” derler ya, ben de bu topraklarda doğdum ve emelim de gene burada yaşayıp ölmektir. Fakat burada doğan Yıldız Holding dünyada büyüsün, oralarda da yaşasın isterim.