Doğu Anadolu ve Sivas'ın, Ankara ve İstanbul gibi büyük illere daha hızlı ulaşımını sağlamak amacıyla yatırım programına alınan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin çalışmaları sürerken değişen güzergâh köprü ayaklarını boşa çıkardı. Proje yapılırken, Sivas kısmındaki istasyonun mevcut tren garının yanına yapılması planlandı. Ancak bu durumun şehir estetiğine zarar verebileceği düşüncesi ile güzergâh değişikliği için girişim başlatıldı. Sivas Belediye Başkanı Sami Aydın'ın girişimleri ile güzergâh değiştirildi ve istasyonun Cumhuriyet Üniversitesi Kampüsü içine alınmasına karar verildi. Kararla, Kızılırmak üzerine yapılan YHT köprü ayaklarındaki çalışmalar durdu. Kamulaştırmayla birlikte yaklaşık 10 milyon liraya mal olduğu iddia edilen köprü ayakları boşta kaldı. 
Köprü ayaklarının bulunduğu alana giderek inceleme yapan Türk Ulaşım-Sen Sivas Şubesi Başkanı Nurullah Albayrak, “Ankara-Sivas YHT projesi 2005'te yapıldı. Hızlı trenin 2010'da Sivas'a gelmesi planlanıyordu. Keyfî uygulamalar yüzünden gecikti. 1930'larda Sivas'ta kurulan TCDD gar binasının yanı, istasyon için en uygun yerdi. 78 milyonun parası heba ediliyor” dedi. Sadece köprü ayaklarının 4.5 milyon liraya mal olduğunu öğrendiklerini söyleyen Albayrak, “Belediyenin bu ayakları karayolu için kullanacağı söyleniyor. Bu sadece tepkileri azaltmak için. Bu güzergâhın gittiği yerleşim yeri yok” dedi. Sivas Belediyesi yetkilileri de köprünün kendilerine devredileceğini, söz konusu bölgede sıkıntılı olan ulaşımın bu sayede yeniden düzenleneceğini ifade etti. 
MALİYETİ BELEDİYE ÜSTLENİYOR
Sivas Belediyesi Başkan Yardımcısı Kazım Özgan, söz konusu yeri bölgedeki köylere ulaşmak için karayolu köprüsü olarak kullanacaklarını söyledi. Özgan, “Herhangi bir kayıp söz konusu değil. Köprü yapacağız, maliyetini biz üstleneceğiz. Kamulaştırılan alanların bazılarını iade edebiliriz” dedi.