Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Hasan Atak; Volkswagen (VW) ile aynı ayıplı dizel motorları kullanan ve EURO 5 emisyonu kategorisinde 2008 ile 2014 yılları arasında üretilen Audi, Seat, Skoda araç sahiplerinin, istedikleri zaman bu araçların “bedellerinin iadesi”, “ayıpsız araçla değiştirilmesi” gibi davaları açabileceğini belirtti. Türkiye'de egzoz emisyon ölçümü konusunda birçok firmanın yetki alabildiğine dikkati çeken Atak, “Bu yetkiye sahip en büyük kuruluş, aynı zamanda araç muayenesi için tek yetkili firma olan TÜVTÜRK'tür. TÜVTÜRK'ün ortakları arasında VW grubu araçların Türkiye distribütörü de bulunmaktadır. TÜVTÜRK'ten yapılan açıklamada, mevcut skandal, kendilerinin yetkili olduğu periyodik muayeneleri değil, araçların ilk ithaline yönelik izinlerin alınmasıyla ilgili testleri içermektedir. Tüketici hukukuna göre 'hileyle gizlenmiş ayıplar'da zaman aşımı olmadığını hatırlatma yarar görüyoruz” diye konuştu.

Volkswagen, her yıl futbola da 100 milyon avro destek sağlıyor. Şirketin, bu sponsorluk anlaşmalarından çekilmesi bekleniyor.

Bursa da etkilenebilir

Yerli otomotiv sanayisinin “en fazla Alman şirketlerle ortaklık yapması”, Volkswagen krizinin “Türkiye'deki yan sanayi firmalarını da etkileyeceği” endişelerini besliyor. Türk otomotiv yan sanayiinin en önemli temsilcisi TAYSAD, 343 üyesi ile toplam üretimin yüzde 65'ini ve ihracatın yüzde 70'ini temsil ediyor. Üyelerinin yüzde 80'i Marmara Bölgesi'nde bulunuyor. Yüzde 25 yabancı sermaye ortaklığı ile üretim yapan 343 firma, 140 binden fazla kişiye istihdam sağlıyor. Aynı zamanda Avrupa Otomotiv Yan Sanayicileri Derneği'nin de üyesi olan TAYSAD; yurt içi ve yurt dışı kurumlarca referans kurum niteliğini taşıyor.