Kapıdan kapıya pazarlama yöntemi ile adından söz ettiren İhlas Pazarlama 1000 kişiye daha istihdam alanı oluşturarak iş imkanı sağlayacak. Önümüzdeki yıllarda 1 milyar lira ciro hedefleyen firma, 1970 yılında Türkiye Gazetesi'nin elden dağıtılmasıyla sokağa çıktı ve 1985 yılında Türpa markasıyla kurumsallaştı. 1997 yılından itibaren 15 milyon müşteriye, evinde veya işyerinde yüz yüze yapılan ürün tanıtımları ile 10 milyon elektrikli şofben, 5 milyon elektrik sobası, 1,5 milyon temizlik robotu ve 1 milyon su arıtma cihazı sattı. 5 bin 500 çalışanı, 400 milyona ulaşan cirosu ile 75 il, 286 ilçede 731 noktadan hizmet veren firma çalışanları her ay 128 bin ev ziyareti gerçekleştiriyor. Yeni hedefleri doğrultusunda büyümeye gitmek isteyen firma bu nedenle teknoloji alanında deneyimli Orhan Korkusuz'u genel müdürlük görevine getirdi. Yeni dönemde 1000 kişiyi istihdam edeceklerini ve 400 milyon lira olan yıllık ciroyu 3 yıl içerisinde 1 milyar liraya çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Korkusuz, yaz döneminin oldukça verimli geçtiğini ve mağazalarının yüzde 60'lık bir büyüme yaşadığına dikkat çekti. Yeni teknolojileri ve pazarlama yöntemlerini de kullandıklarını ifade eden Korkusuz, önemli olan noktanın ürünlerin müşterilere anlatılması gerektiği olduğunu vurguladı. 

EN ÖNEMLİ KISIM KAPIDAN KAPIYA SATIŞ 

Mağazalarının yeni dönemde İhlas Evim konseptiyle yenileneceğini belirten Orhan Korkusuz, ''Mağazalar işin sadece yüzde 3'lük kısmı, kalan yüzde 97'lik kısım ise kapıdan kapıya satış. Ancak insanların kapısı gidip gelişigüzel çalınmıyor. Genellikle referans ile satış yapılıyor ve aileden izin ile randevu alınarak sunum yapmaya gidiliyor. Ev halkına tanıtım yapıldıktan sonra satış gerçekleştiriliyor ve bir randevu en fazla 1,5 saat sürüyor'' diye konuştu.

TEMİZLİK ROBOTU VE SU ARITMA CİHAZI KENDİ ALANLARINDA LİDER 

Temel ürünleri olan temizlik robotu ve su arıtma cihazının kendi alanlarında açık ara lider olduğunu söyleyen Korkusuz, ''Bu cihazların satışında ayrı ayrı çalışan 3 bin kişi var. Bunun dışında Aktif Dağıtım adı verilen bölümümüzde ise küçük ev aletleri, soba ve şofben gibi ürünler yer alıyor. Burada ayrıca her markadan her tür ürün pazarlanıyor'' diyerek konuşmasını sürdürdü. 

''FARKLI MARKALARLA İŞBİRLİĞİNE AÇIĞIZ'' 

Geniş bir pazarlama ağına sahip olduklarını dile getiren Orhan Korkusuz, ''Diğer firmalarla işbirliklerine sıcak bakıyoruz. İlk işbirliğini AIG Sigorta ile yaptık. Gittiğimiz evlerde üç aylık ücretsiz ev sigortası hediye ediyoruz. Bu tarz pazarlama gücünü birleştiren işbirliklerine açığız. Aktif Dağıtım kanalımızda çok geniş ürün portföyüne sahibiz. Bu kanalda çok farklı markalarla işbirliği yapmaya açığız'' ifadelerinde bulundu.

ÇİN'DE ÜRETİM YOK 

Cihazlarının büyük bir kısmını İstanbul Beylikdüzü'ndeki fabrikalarında ürettiklerini ve standartlarla ilgili bütün belgelere sahip olduklarını belirten Orhan Korkusuz, Çin'de üretim yaptırmadıklarını söyledi.