Volkswagen'in (VW) dizel araçlardaki zehirli gaz salınımı oyununa karşı Türkiye'den ilk dava açıldı. Volkswagen aleyhine açılan davada; tüketici, aracının geri alınmasını ve araçların toplatılmasını istedi. VW'nin ürettiği araçlardan birini satın alan tüketici Tolga Canay'ın avukatı Soytekin Yonar tarafından İstanbul Tüketici Mahkemesi'ne sunulan dilekçede, davalı olarak Volkswagen AG, Doğuş Otomotiv ile otomobilin satın alındığı bayi olan Avek Otomotiv gösterildi. Dava dilekçesinde, Canay'ın, Polo model dizel bir otomobili 2011'de satın aldığı, bir süre sonra aracın teknik detaylarını gösteren broşür ve kullanma kılavuzunda gösterilen miktarlardan daha fazla yakıt harcadığını fark ettiği aktarıldı. Dilekçede, "Ancak davacı, gerek servis yetkilileri gerek diğer kişiler tarafından 'bu aracın teknik göstergelerini gösteren yakıt sarfiyatını sağlamanın İstanbul'da mümkün olmadığı' şeklinde bahanelerle ikna edilmeye çalışılmıştır. Şimdi aracın emisyon değerlerinin gerçeği yansıtmadığı ortaya çıkmıştır. Bu, aynı zamanda yakıt tüketimi değerlerinin de daha düşük lanse edilmesine sebep olmuştur" denildi. 


TAZMİNAT TALEBİ 
Aracın, vaat ve taahhüt edilen teknik özellikleri taşımadığı için ayıplı sayılması gerektiği belirtilen dilekçede, değer kaybı da olduğu vurgulanarak, ayıplı aracın tespit edilmesi, iadesi, yerine ayıpsız aracın verilmesi ve ayıp nedeniyle araçta oluşan değer kaybının giderilmesi için şimdilik 5 bin lira tazminatın da faiziyle davacıya ödenmesi istendi.


ALMAN POLİSİ BASKIN YAPTI
Volkswagen'in Almanya'nın Wolfsburg şehrindeki merkezine ve diğer yerlerdeki şubelerine, polis dün baskın düzenledi. Savcılığın kararı üzerine yapılan baskının, egzoz skandalıyla ilgili delilleri tespit etmek ve sorumluları bulmak için düzenlendiği belirtildi.


30 GÜN İÇİNDE DEĞİŞTİRMEK ZORUNLU
Avukat Cevat Kazma, araçlarda yapılan hilenin hukuki literatürde 'gizli ayıp' olduğunu belirterek, araç sahiplerinin, aracın bedelinin iadesini isteme, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini isteme ya da ayıp oranında indirim isteme haklarını kullanabileceklerine dikkat çekti. Zarar görenlerin avukatları aracılığıyla ihtarname çekerek seçimlik haklarını kullanabileceklerini anlatan Kazma, "Firma da araç sahiplerinin talebini 30 gün içinde yerine getirmek zorundadır. Araç sahipleri, talepleri yerine getirilmediği takdirde tüketici mahkemesi'ne dava açarak zararını yasal faiziyle birlikte geri alabilir" dedi.

Takvim