Tüketiciler Birliği Federasyonu Başkanı Bülent Deniz, “Sonu 9 ile biten etiketler, tüketicinin zihnindeki fiyat eşiğinin birkaç kuruş altında olduğu için aldatıcı oluyor. Tüketici, ucuz ürün aldığını zannediyor ama yanılıyor” dedi. Tüketici Sorunları Derneği Piyasa İzleme Komisyonu Başkanı Cahide Pamuk da; son yıllarda neredeyse bütün etiketlerin sonunun 9 ile bittiğini belirterek, “Piyasada kullanılmayan bir kuruşların en kısa zamanda fiyat etiketinden kaldırılması gerekir. Böylece hem fiyat etiketindeki aldatmaca son bulacak, hem de nakit alışveriş yapan tüketicinin kuruşları ziyan olmayacak” diye konuştu. Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Levent Küçük ise, fiyatın ucuz olduğu izlenimini vermek için yapılan bu uygulamada, para üstünün eksiksiz istenmesi gerektiğini vurguladı. Küçük, “Tüketiciler sonu 9 ile biten etiketlerin cazibesine kanıp, alışveriş çılgınlığına kapılmasın” ifadelerini kullandı.