ICA'nın hayata geçirdiği 3'üncü boğaz köprüsü projesinde çelik tabliye montaj işlemlerinde son viraja girildi. Köprüde en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 36'ünün montaj ve kaynak işlemleri sona erdi.



36 çelik tabliyelerinin montajının tamamlanmasıyla birlikte iki yakanın birleşmesine 535 metre kalmış oldu. Üzerinden çift yönlü 8 şeritli otoyol ve iki şeritli demir yolu geçecek olan köprünün Asya yakası kısmına 18'inci tabliyenin kaldırılışı ve köprüdeki çalışmalar İhlas Haber Ajansı (İHA) kamerası tarafından görüntülendi.




KÖPRÜNÜN ÇELİK ÜST KİRİŞ PANELLERİ YERİNE KONULDU
Öte yandan köprüde ana kablo, eğik askı halat yapımıyla eş zamanlı olarak sürdürülen çalışmalarda, 10 metrelik dev çelik üst kirişi panellerinin montajı devam ediyor.



10 metrelik çelik üst kiriş panelleri, yüksek kapasiteli pompalar kullanılarak büyük bir operasyonla yaklaşık 225 metre kaldırılarak iki kule arasına yerleştirildi.


ANA KABLO ÇEKİMİNİN YÜZDE 85'İ TAMAMLANDI
Diğer yandan 3'üncü Boğaz Köprü Projesi'nde kedi yollarının yapımının ardından başlanan ana kablonun çekimi işleminde son aşamaya geçildi.



Kedi yollarının yapımının ardından başlanan ana kablo çekim işlemi hem Avrupa hem de Asya Yakası'ndaki çalışmalarla eş zamanlı olarak sürdürülüyor. Çalışmada son aşamaya geçilirken, toplamda 13 bin ton olan 2 ana kablo çekimi işleminin yüzde 85'i tamamlandı. Ana kablo çekim işlemi ise Eylül ayı ortalarında tamamlanması planlanıyor.




TABLİYELER 3 FABRİKA SAHASINDA BİN 500 KİŞİYLE ÜRETİLİYOR
Toplamda üç fabrikada 59 adet çelik tabliyenin yapımı için gece ve gündüz çalışan bin 500 kişi, Güney Kore'den gelen çelik saçları, İzmit Gebze'deki imalathanede panel üretimine hazır hale getiriyor. Buradan hazırlanan saçlar Tuzla'daki fabrikada panel üretiminden geçiriliyor. Üretim sonrası paneller, çelik tabliyelerin oluşturulması için Yalova Altınova'ya sevk ediliyor. Burada oluşturulan tabliyeler yine deniz yoluyla köprü şantiye götürülüyor.



Ayrıca çelik tabliye montaj işleminde daha önce çelik tabliyeler önce karaya ardından köprü seviyesine vinçlerle alınıyordu. Yöntemin değişmesiyle "Derrick Crane" adı verilen vinçlerle, direkt denizden çelik tabliye kaldırma yaptığımız bir operasyon haline geldi.