Ev tekstili ve dekorasyon sektörünün ihracatını artırmak amacıyla bu yıl üçüncüsü düzenlenen Home&Tex 'Ev Tekstili ve Dekorasyon Fuarı' yoğun ilgiyle başladı. İstanbul Fuarcılık A.Ş. tarafından Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD) iş birliğinde gerçekleştirilen fuarı ilk gün 10 binin üzerinde yerli ve yabancı katılımcı ziyaret ederken, fuar yetkilileri daha geniş kitlelere ulaşmak için tanıtım turuna çıkmayı düşünüyor. Fuara ilişkin değerlendirmelerde bulunan TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, katılımcıların Anadolu'ya mal satmaya çıkarmış gibi iki günde hazırlanıp üç saatte kurup üç saatte ürünlerini topladıklarını belirterek, “Gelen müşteriler sadece mala odaklanıyor, dekorasyondan çok mal teşhiri yapılıyor. Çünkü baktığınız zaman bütün stantlar standart. Bir şeyler standart olunca standart olmayanlar daha bir meydana çıkıyor. Artık bizim fuarlarımız o kadar süratli olmalı ki, bunları roadshow (tanıtım turu) şeklinde yapmayı düşünüyoruz. Daha çok kitlelere daha pratik ve güncel ulaşmalıyız. Günümüzün süratine ekonomik ve güncel olarak ayak uyduran hızlı fuarlar olmalı” dedi. Çevre ülkelerin fuara tam anlamıyla adapte olamadığına işaret eden Küçükçalık, “13 milyar dolarlık hacmimizin 8 milyar doları iç pazardır. İç pazarın müşterisi burada gelip bir ayda gezemeyeceği göremeyeceği şeyleri 3 günde görüyor. İç pazarın hareketlenmesi için de çok önemli bir fuar” değerlendirmesini yaptı. Sektörün özellikle odaklandığı pazarlar bulunduğunu ve hedeflerinin 10 milyar dolarlık ihracatı yakalamak olduğunu kaydeden TETSİAD Başkanı, “İnsanların mekânına daha çok girmeyi planlıyoruz. Malımızın kalitesini ve ürün çeşitliliğini geliştirmek sektörümüzün ana hedefidir” ifadelerini kullandı. Ali Çelik İSTANBUL