Ekonomi Servisi - Beta Ayakkabı, 1 Kasım seçimleri öncesinde bekle-gör politikası izleyen ayakkabı sektörü aksine yeni sezon ürünlerini raflara koyunca satış rekoru kırdı. Beta Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, ekim ayı satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 arttığını belirterek, doğru bir planlama ile başarıya ulaştıklarını söyledi. Ekim ayının Beta tarihinin en yüksek satışını  gerçekleştiği bir dönem olduğunu anlatan Akyıldız, “Ama birçok firma seçim öncesinde pek canlı bir dönem yaşamadı. Seçim öncesinde yaşadığımız bu canlılığın nedenini ben kendi açımızdan ‘doğru zamanlama’ olarak görüyorum. Her şeyi doğru yapmaya çalıştık. Türkiye’de 2001’le birlikte iş dünyasında başlayan bir kriz yönetimi yaklaşımı var. Genellikle ‘bekle-gör’ politikası izlenir. Bizim sektörümüzde de seçim öncesinde ‘dur bakalım bir ne olacak’ beklentisi hakim oldu. Biz ise öyle yapmadık. Durmadık. 14 Ağustos itibariyle yeni ürünlerimiz mağazalarımızda yerini aldı. 30 Ağustos’a kadar beklentimizin üzerinde satış yaptık. Birçok marka daha sezonu bile açmamıştı. İşin sırrı doğru zamanlama, düzgün koleksiyon ve doğru fiyatlandırma” dedi.
Kış koleksiyonuna gelen talebin satışların itici gücü olduğunu vurgulayan Akyıldız, “Zamanlama da doğru olunca kış ürünlerinde büyük bir canlılık yaşadık. Ekim ayında, geçen yılın ekim ayına göre yüzde 20-25 düzeyinde bir ciro artışı gerçekleştirdik. Kasım ayında da büyüme devam etti ancak şu an normal seviyeye döndü. Yüzde 10’lar düzeyinde seyrediyor. Yani yine geçen yılın altında değiliz. Olması gereken bir büyüme” diye konuştu. 2014 yılını 50 milyon lira ciro ile kapattıklarını hatırlatan Akyıldız, 2015 yılı sonunda ortalama yüzde 10 büyüme ve 55 milyon TL ciro hedeflediklerini söyledi. 2016’nın da 2015’e benzer bir yıl olacağını dile getiren Akyıldız, 33 olan mağaza sayılarını da 37’ye çıkaracaklarını ifade etti.