Türkiye yerli uçağını üretmek için dev bir adım attı. Üçüncü havalimanı ise dünyanın en büyüklerinden olup Türkiye’yi bölgenin havacılık merkezi hâline getirecek. Bu iki büyük adımla Türkiye, dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme hedefinde daha hızlı yol alacak. Yapılan hesaplamalar, yerli uçak ve üçüncü havalimanı ile Türkiye’nin büyüme hızının da artacağını gösteriyor. Bunun en önemli gerekçelerinden birinin, havacılığa yatırılan paranın en az 3-4 kat olarak geri dönmesi olduğu ifade ediliyor. İstanbul Savunma ve Havacılık Kümelenmesi (SAHA) Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Büyükdede, havacılık sektörüne harcanan her 100 doların ekonomide 325 dolarlık katma değer ürettiğini söyledi.
TRJet firmasının üstlendiği bölgesel uçak projesinin Türk sanayisini ileri teknoloji ve yüksek katma değer sağlayan yapıya dönüştüreceğini söyleyen Büyükdede, “Olaya sadece sanayide uçak parçası üretme olarak baksak dahi büyük bir etki oluşturacağı görülebilir. İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından hazırlanan Türkiye’de Sivil Yerli Uçak Üretimi Stratejik Analizi’ne göre, havacılık sektörüne harcanan her 100 dolar ekonomide 325 dolarlık katma değer üretiyor. Sektördeki her ilave işin, ekonomi genelinde en az 610 yeni iş alanı meydana getirdiği hesaplandı. Çünkü bir otomobilin üretiminde 10 bin, bir uçak üretiminde ise 1 milyon parça kullanılır” diye konuştu.

Uçak sayısı 2’ye katlanacak

∂ Diğer sektörlerde kullanılan kaliteli üretim gücünün Türkiye’nin havacılık endüstrisine rahatça yönlendirilebileceğini söyleyen Büyükdede, “Bu teknoloji, ülkeler açısından prestijli bir performanstır. Çünkü ülkenin etkileyici bir teknolojik seviyeye ulaştığının göstergesidir. Dünyada bölgesel uçak pazarı ciddi bir potansiyele sahip. Gelecek 10 yılda toplam uçak sayısının 2 kat büyüklüğe ulaşması bekleniyor” dedi. İstanbul’un merkez olarak kabul edilmesi durumunda bölgesel uçakların 60-90 dakikalık uçuş menziline alınacak yerler düşünüldüğünde bu uçaklar kesinlikle geniş pazara hitap edecektir” diye konuştu.