Ekonomi Servisi
Pegasus Hava Yolları, düşük maliyetli hava yolu iş modeli ile tarifeli seferlerine başladığı 2005 yılından, bu yılın ilk 9 ayına kadar geçen 10 yıllık sürede toplam 105.8 milyon misafir taşıdı. Bu misafirlerin yüzde 24’ü 50 TL’nin, yüzde 68’i ise 100 TL’nin altında kalan fiyatlarla uçtu. Uçuş noktası sayısını 6'dan 33’ü iç hat, 70’i dış hat olmak üzere 40 ülkede 103 noktaya çıkaran Pegasus’un pazar payı iç hatlarda yüzde 28’e, dış hatlarda ise yüzde 9.4’e ulaştı. Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve Genel Müdürü Sertaç Haybat, düzenledikleri toplantıda şirketin 10. yılını değerlendirdi. Pegasus’u 12 milyon avroya satın aldıklarını belirten Sabancı, şirketin bugünkü değerinin 650 milyon dolar olduğunu söyledi. Sabiha Gökçen Havalimanı'nın kapasitesinin altında çalıştığını belirten Sabancı, “15 milyon TL değerinde iki taksi yol yatırımı yaparsak iniş-çıkış kapasitesi yüzde 45 artıyor” dedi. 2002-2015 arasında kendilerinin uçtuğu iç hatlarda fiyatların 10'da bir, dış hatlarda ise dörtte bir düştüğünü belirten Ali Sabancı, “Bizim olmadığımız hatlarda fiyatlar yüzde 36 daha yüksek” dedi. Pegasus Genel Müdürü Sertaç Haybat da, istedikleri hatta istedikleri trafik haklarını alamadıklarını söyledi. Pegasus Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk, Pegasus’un 10 yılı için perşembe günü 100 bin bilet hediye edecekleri bir kampanya başlatacağını söyledi.