Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde 'Çılgın Proje' olarak tanıttığı Kanal İstanbul, Ahmet Davutoğlu'nun başında olduğu 64. Hükümet'in 2016 Yılı Eylem Planı'na girdi. Planda, Kanal İstanbul'un yapımı ve işletilmesiyle ilgili yapılacak yasal düzenlemeye de atıfta bulunuldu. Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun'da "kanal" ifadesi yer almadığı için YİD modeliyle ihaleye çıkılamayan Kanal İstanbul için yasal düzenleme yapılacak. İlgili kanuna "kanal" ifadesi eklenecek ve ihale süreci hızlandırılacak. Kanalın, Marmara Denizi ile birleştiği noktada 2023 yılına kadar, öngörülen iki yeni kentten biri kurulacak. Kanalın uzunluğu 43 kilometre, genişliği yüzeyde 500 metre, tabanda 400 metrede olacak. Suyun derinliği 25 metreyi bulacak. 453 milyon metrekareye kurulması planlanan yeni şehrin 30 milyon metrekaresini Kanal İstanbul oluşturacak. Projede, 78 milyon metrekare havalimanı, 33 milyon metrekare Ispartakule ve Bahçeşehir, 108 milyon metrekare yollar, 167 milyon metrekare imar parselleri ve 37 milyon metrekare ise ortak yeşil alan için ayrıldı.

PANAMA ÖRNEĞİ

Atlas Okyanusu ile Büyük Okyanus'u birbirine bağlayan Panama Kanalı, 1914'ten bu yana devrede. Yılda 14 bin geminin geçtiği kanal boyunca yolculuk 9 saat sürüyor. Kanal İstanbul'un ise Karadeniz'i Marmara'ya bağlaması, İstanbul Boğazı'nın trafiğini hafifletmesi hedefleniyor.