Türkiye’yi havacılıkta dünyanın merkezi yapacak en önemli projelerden üçüncü havalimanında çalışmalar aralıksız devam ediyor. Cengiz-Mapa-Limak-Kolin-Kalyon konsorsiyumu tarafından yürütülen projenin ilk etabının yüzde 15’i tamamlandı. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, bütün işlemleri Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) kontrolünde yaptıklarını, havalimanı inşaatının biter bitmez açılması ve herhangi bir pürüzün çıkmaması için gereken ne varsa yaptıklarını aktardı. Çalışmalarda ince eleyip sık dokuduklarını vurgulayan Özdemir, “Zemin beklediğimizden zor çıktı. Biz başta bütün balçığı kaldıracağımızı düşünmemiştik. Sadece beton ve toprak analizlerini yapmak için kurduğumuz laboratuvara 20 milyon avro harcadık. Bu laboratuvarda dolgunun yeterli olup olmadığını da ölçüyoruz. Ben burayı 25 yıl çalıştıracağım. Bu yüzden işimi kaliteli yapmam gerekiyor” dedi. Havalimanının kuşların göç yolunda olduğuna dair bazı eleştirilerin bulunduğu hatırlatılan Özdemir, “Dünyayı bilen ciddi bir ekibimiz var. Aslında kuş konusunda Atatürk Havalimanı’ndan farklı bir yanı yok burasının. Aynı akstayız. Hem kuşların canını korumak hem de uçakların güvenliğini sağlamak için gereken ne varsa yapıyoruz. Ağaç kesiminde minimumdan daha aşağıdayız. Kaç ağaç kestiğimiz belli, 5 katını dikeceğiz” diye konuştu.
Projenin imtiyaz sahibi şirketi İstanbul Grand Airport’un Üst Yöneticisi Yusuf Akçayoğlu da, havalimanı inşaatı sırasındaki çevre ve hayvan hakları konusundaki hassasiyetlerine değinerek, şunları anlattı: “Anlatmadığımız çok işimiz var. Havalimanı alanından 40 bin kaplumbağayı toplayarak tek tek ormanın başka alanlarına taşıdık. Çok sayıda soğanlı bitkiyi Atatürk Arboretumu’na teslim ettik. Taşınmaya müsait fidan ve ağaçları, Arnavutköy ve Eyüp’teki okul bahçelerine ve ormanlara taşıdık. Projede işe aldığımız ilk kişi çevre mühendisidir. Üzerimizde sorumluluk olmamasına rağmen uluslararası ÇED çıkardık. Bu konuda çalışmalarımız ilerliyor.”

Çalışanların maaş gideri 18 milyon TL

∂ 10 bin 200 kişi çalışıyor. 2 bin civarında kamyon hizmet veriyor. Çalışmalar 24 saat devam ediyor. Günde 800 bin litre mazot tüketiliyor.
∂ Havalimanı inşasında çalışan personelin aylık maaş gideri 6 milyon avro. Yemek, ulaşım gibi maliyetler eklenince 10 milyon avroya çıkıyor.
∂ Birinci etap yatırımların finansmanı için ayrılan 6 milyar avroluk bütçenin 1 milyar 250 milyon avroluk kısmı kasım sonu itibarıyla ödendi.
∂ 2018’de ilk etabın açılışında 90 milyon kişiye hizmet verecek üçüncü havalimanı, bütün işlerin bitiminde 150 milyon yolcu kapasiteli olacak.
∂ Havalimanı hizmet vermeye başladıktan sonra 250 megavatlık enerjiye ihtiyacı olacak. Bu miktar, Afyonkarahisar’ın tükettiği elektriğe denk...