Alışveriş merkezleri 100 milyar TL'ye koştu

Düzenleyen:
Alışveriş merkezleri 100 milyar TL'ye koştu

Ekonomi Haberleri

Geçen yılı 75 milyar lira ciro ile kapatan ve bu yıl her ay satış gelirlerini artıran alışveriş merkezleri, 2015'i 95 milyar liraya ulaşan bir ciro ile kapatıyor

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Belgü, "Bu yıl 18 yeni AVM açıldı. Toplam AVM sayısı Türkiye genelinde 358'e ulaştı" dedi. Sektör olarak 2015 yılında daha durağan bir dönem ve cirolarda küçük bir artış beklediklerini anlatan Belgü, "2014 yılını 75 milyar lira ile kapatan sektör, 2015 yılını muhtemelen 90-95 milyar liraya ulaşan bir ciro ile tamamlayacak. Yani bizim tahminlerimizin üstünde bir artış söz konusu" diye konuştu. Bu yılın oldukça verimli rakamlarla kapatılmasının, 2016 hedefleri için çıtayı yükseltmeye yarayacağına dikkati çeken Belgü; seçim dönemlerini atlatmanın getirdiği istikrar ortamının altını çizerek, şunları söyledi: "Güçlü bir ekonomi yönetimi ve planlaması, bölgesel dengeler gibi unsurlar da hem kısa hem uzun vadede yatırımları ve gelecek planlarını etkileyecek. Sektörün 2016 yılında büyümesini ve yatırımların devamını bekliyoruz. 2016-2017 yıllarında yeni açılacak AVM sayısının ise, 17'si İstanbul'da olmak üzere 44'ü bulacağını öngörüyoruz. 2016 yılı için 100 ila 110 milyar lira ciro beklentimiz var. 2016 sonu itibarıyla AVM'lere giriş sayısının yaklaşık 2 milyar olacağını tahmin ediyoruz. Şu an toplam kiralanabilir alan, 10.5 milyon metrekare. Buna iki yılda 2.3 milyon metrekare eklenecek. 2016-2017 döneminde ilk defa AVM açılacak illerimiz ise Çorum ve Sivas..." Bu arada yeni yıla girerken, AVM'lerde bulunan mağazalarda çeşitli indirimlere hız verdi. Markalar için kış sezonu indirimlerinin ve kampanyalarının yoğun olduğu bu dönemde, cirolarda da hissedilir artış gözleniyor. AVM'lerde yapılan alışverişlerde kadınlar, yaklaşık yüzde 60 pay ile erkeklerin önünde bulunuyor. Erkekler daha çok tekstil grubunda ceket ve pantolon, spor giyim ve elektronik ürünleri tercih ederken; kadınlarda bu durum daha farklı... Kadınlar, kendilerinin yanı sıra çocukları ve evlerinin ihtiyaçları için de alışveriş yapıyor. Bu sebeple kişisel bakım, giyim ve aksesuar, ev tekstili ürünleri kadınların ilk tercihlerinde yer alıyor.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...